تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۹۲۲۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

تولید 522 واگن باری و مسافری در واگن پارس اراک/ رکورد 21 ساله تولید شکست

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اعلام کرد: پس از 21 سال و با تولید 552 واگن مسافری و باربری، رکورد تولید واگن شرکت واگن‌سازی اراک شکسته شد.
تولید 522 واگن باری و مسافری در واگن پارس اراک/ رکورد 21 ساله تولید شکست

به گزارش می متالز، جواد حسنی در این خصوص توضیح داد: ۵۱۴ دستگاه از واگن‌های تولید شده در شرکت واگن‌پارس اراک باری و هشت دستگاه دیگر نیز مسافری هستند که همه آنها به شرکت‌های بهره‌بردار تحویل شده است.

وی گفت: بیشترین آمار تولید واگن ثبت شده در شرکت واگن‌پارس اراک با تولید ۵۰۰ واگن در سال ۱۳۷۷ ثبت شده که این رکورد امسال با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی ارتقا یافت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: امسال تولید ۵۰۰ دستگاه انواع واگن در واگن‌پارس اراک هدفگذاری شده بود که ۲۲ دستگاه واگن بیشتر از میزان برنامه‌ریزی، تولید شد.

حسنی ادامه داد: همچنین امسال قرارداد تولید لوکوموتیو (پارس ۳۳) بعد از ۱۵ سال در شرکت واگن‌پارس اراک منعقد شد که پیش‌بینی‌ می‌شود در خردادماه سال آینده تکمیل و تحویل شرکت بهره‌بردار شود.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

عناوین برگزیده