تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۷۸۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایان کار قاچاق لوازم خانگی در خراسان رضوی

می متالز - کارشناس مسوول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قانون اجرای طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری برای کالا‌ها در خراسان رضوی عملیاتی شد.
پایان کار قاچاق لوازم خانگی در خراسان رضوی

به گزارش می متالز، مهدی مقدسی کارشناس مسوول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: قاچاق اقدامی پیشگیرانه است و این روز‌ها به سمت حذف شدن می‌رود به گونه‌ای که این روند با طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری کالا‌ها قابل اجرا است.

او تصریح کرد: طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری کالا‌ها به مرحله اجرا رسیده و ساز و کار آن به این شکل است که چه لوازم خانگی‌ای که به صورت وارداتی از گمرک وارد می‌شوند و چه آن‌هایی که تولید داخلی اند باید نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با اجرای این طرح قاچاق کالا‌ها نمی‌تواند ادامه دار شود و تقلبی بودن و قاچاق بودن کالا‌ها برای عموم مردم قابل درک است.

مقدسی افزود: در گذشته برای شناسایی کالا‌های قاچاق آن کالا‌هایی را که مضمون به قاچاق بودند را ثبت و ضبط کرده و بعد به دنبال مراحل بعدی می‌رفتند که این امر فاصله زمانی طولانی‌ای داشت، اما امروزه با اجرای طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری کالا‌ها تمییز دادن کالا‌های قاچاق از غیر قاچاق امری قابل شناسایی است.

کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این طرح در مرحله مقدماتی و اجرایی است که به تمام اصناف اطلاع رسانی شده و از تاریخ ۱۵ دی جمع آوری کالا‌های قاچاق عملیاتی می‌شود.

او ادامه داد: واحد‌های صنفی‌ای که کالا‌های قاچاق را به بازار عرضه کرده باشند شناسایی و در صورتی که کالا‌های آن‌ها فاقد شناسه باشند جمع آوری می‌شوند.

عناوین برگزیده