تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۵۴۱
کد خبر: ۷۷۱۱۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وانت دیزل زامیاد مقرون به صرفه ترین خودرو کار برای رانندگان است

می متالز - با توجه به وضعیت فعلی نرخ سوخت در کشور، خرید وانت دیزل زامیاد، مقرون به صرفه ترین گزینه برای فعالان حمل و نقل بار و رانندگان این حوزه است.
وانت دیزل زامیاد مقرون به صرفه ترین خودرو کار برای رانندگان است

به گزارش می متالز، اصغر رمضانی معاون مهندسی شرکت زامیاد در گفت و گویی ضمن بیان مطلب فوق افزود: وانت دیزل ND زامیاد که با استاندارد آلایندگی EURO 5 EEV عرضه می شود، به لحاظ قطعات به کار رفته از استانداردهای بالای کیفی برخوردار بوده و توانسته است مجوز های لازم را از مراجع ذی صلاح قانونی کسب نماید.

رمضانی با برشمردن ویژگی های وانت دیزل شرکت زامیاد یادآورشد: این محصول علاوه بر دارا بودن میزان مصرف سوخت پایین، به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد و بنا به درخواست مشتریان و نیاز بازار در کنار نوع بنزینی و دوگانه سوز آن در زامیاد تولید و عرضه شده است و از نکات فنی و ویژگی های دیگر آن می توان به دارا بودن: سیستم کولر، ایموبلایزر، مجموعه های مهم موتور (از جمله سیستم پاشش سوخت که متعلق به شرکت بوش می باشد) اشاره کرد.

وی همچنین توان گشتاور و عمر موتور وانت دیزل نسبت به نوع بنزینی را بالاتر دانست و در خصوص مصرف سوخت این مدل نیز عنوان کرد: مصرف سوخت در پیمایش ۱۰۰ کیلومتر(معادل ۱۰ لیتر با بار و ۹ لیتر بدون بار) می باشد که از نظر هزینه برای راننده بسیار مقرون به صرفه می باشد؛ چرا که اگر مسافت طی شده یک راننده را به طور میانگین، ۷۰ هزار کیلومتر در سال در نظر بگیریم، در نوع بنزینی( با بنزین لیتری ۳ هزار تومان)، هزینه ای معادل ۲۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای هر راننده در برخواهد داشت؛ در صورتیکه این مقدار مصرف در نوع دیزل، معادل ۳ میلیون و پانصد هزار تومان در سال می شود.

معاون مهندسی شرکت زامیاد در ادامه همچنین در خصوص داخلی سازی کاربردی ترین محصول وانت سبک کشور(وانت) نیز اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد قطعات وانت نیسان بنزینی و ۸۶ درصد نوع دوگانه سوز این محصول در داخل کشور تولید می شود که امید است با اجرای برنامه های مدنظر در حوزه تامین مواد اولیه و قطعات بتوانیم علاوه بر افزایش کمی و کیفی قطعات داخلی، میزان قطعات وارداتی محصولات سبک تجاری را نیز با کمک متخصصان با دانش داخلی بومی سازی نماییم. البته پروژه های دیگری نیز در خصوص ارتقاء موتور دیزل در دست اقدام می باشد که تا پایان سال جاری بر روی وانت ND نصب خواهد شد.

عناوین برگزیده