تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۶
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۷۴۳۵۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
گرمابی:

نهادهای نظارتی به موضوع تفاوت فاحش قیمت لاستیک در کارخانه و بازار ورود کنند

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید نهادهای نظارتی باید به موضوع تفاوت فاحش قیمت لاستیک در کارخانه و بازار ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند زیرا تولیدکننده از این گرانی منتفع نمی‌شود و تمام سود حاصله به جیب دلالان می رود.
نهادهای نظارتی به موضوع تفاوت فاحش قیمت لاستیک در کارخانه و بازار ورود کنند

به گزارش می متالز، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار، گفت: لاستیک موجود در کارخانه از طریق 2 یا 3 واسطه به دست مصرف کننده اصلی می رسد و اگرچه این واسطه‌ها به ازای اقدامات خود چند درصد قیمت لاستیک را افزایش می‌دهند اما این رشد قیمت باید متناسب و معقول باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدکنندگان لاستیک داخلی می توانند نیاز خودروهای سواری کشور را تامین کنند بنابراین نیازی به واردات لاستیک سواری نیست.

اختلاف قیمت لاستیک در کارخانه و بازار توجیه منطقی ندارد

وی با بیان اینکه اختلاف قیمت لاستیک در کارخانه و بازار توجیه منطقی ندارد، اظهار کرد: نهادهای نظارتی باید به موضوع تفاوت فاحش قیمت لاستیک در کارخانه و بازار ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند زیرا تولیدکننده از این گرانی منتفع نمی‌شود و تمام سود حاصله به جیب دلالان و برخی سوءاستفاده گران می رود.

خرید لاستیک‌های داخلی اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده کمک می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره کیفیت لاستیک های تولید داخل، ادامه داد: هرچند ممکن است کیفیت لاستیک های داخلی حدود 10 درصد از همتایان خارجی آنها کمتر باشد، اما حمایت از تولید داخل به دلیل اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده مشروط بر داشتن استانداردهای روز دنیا یکی از ضرورت ها محسوب می شود.

عناوین برگزیده