تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۷۳۹۹۷

متروی پرند چرا به بهره‌برداری نمی‌رسد؟

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی علت تاخیر در بهره‌برداری متروی پرند را تشریح کرد. حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه خط متروی پرند در ادامه خط متروی شهر آفتاب و فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره) قرار دارد، گفت: بخشی از آن از فرودگاه تا شهر پرند که حدود ۱۷ کیلومتر است در مرحله روسازی است. دستگاه‌ اجرایی متروی پرند شهرداری تهران است و شرکت عمران درخصوص این خط مسوولیتی ندارد.
متروی پرند چرا به بهره‌برداری نمی‌رسد؟

به گزارش می متالز، جریان عملیاتی این خط مقداری با کندی پیش می‌رود؛ در این راستا جلساتی را با شهرداری برگزار کرده‌ایم تا در یک چارچوب مناسب بتوانیم متروی پرند را به بهره‌برداری برسانیم.

 وی افزود: این خط به دلیل محدودیت بودجه‌ای و اولویت شهرداری تهران در توسعه حمل‌ونقل درون‌شهری به کندی پیش رفته است، اما امیدواریم با مشارکت وزارت راه و شهرسازی بتوانیم به پروژه سرعت دهیم؛ به این منظور به شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده‌ایم که شرکت عمران شهرهای جدید پیگیر مترو از فرودگاه تا پرند باشد.  طاهرخانی خاطرنشان کرد: در کنار توسعه حمل و نقل ریلی که اولویت و استراتژی نخست ما است از توسعه راه‌های دسترسی کنونی شهرهای جدید نیز غافل نبوده‌ایم و آزادراه تبریز-سهند از جمله اقدامات شرکت عمران در توسعه راه‌های دسترسی شهرهای جدید به شمار می‌رود. این آزادراه جزو پروژه‌های اولویت‌دار شرکت عمران شهرهای جدید است که با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است و هم‌اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده زیر بار ترافیکی برود. همچنین درخصوص دسترسی‌های شهر جدید صدرا، تبدیل شدن جاده دوکوهک به شیراز به بزرگراه در حال انجام است و یک دسترسی جدید نیز به آزادراه اصفهان-شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

عناوین برگزیده