تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۷۱۷۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون اقتصادی استاندار مرکزی عنوان کرد:

حل مشکل هپکو و آذرآب در گرو برخورداری از سهامدار واجد اهلیت

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: حل مشکل شرکت های هپکو و آذرآب اراک، در گرو برخورداری از سهامدار واجد اهلیت و دارای توانایی مالی است.
حل مشکل هپکو و آذرآب در گرو برخورداری از سهامدار واجد اهلیت

به گزارش می متالز، سعید فرخی روز شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: شرکت هپکو در شرایط فعلی باید از یک گردش مالی یعنی تزریق مالی ۳۵ هزار میلیارد تومانی برای تسهیلات سرمایه در گردش توسط یکی از بانک های عامل برخوردار باشد.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری استاندار و دستور معاون اول رییس جمهور قراردادهای واگذاری قبلی هپکو فسخ و مقرر شد به خصوصی سازی واگذار شود، اعتقاد داریم واگذاری به سازمان خصوصی سازی هم نمی تواند اقدام خوبی باشد و باید به فرد اهلیت دار و دارای توانایی مالی واگذار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: از دو سال گذشته سفارش دو هزار و ۴۰۰ تا سه هزار دستگاه ماشین آلات طی یک پروسه پنج ساله به شرکت هپکو مطرح شد که امیدواریم با پیگیری معاون اول رییس جمهور تحقق پیدا کند.

فرخی بیان داشت: قرارداد تامین و ساخت ۳۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات برای سازمان راهداری توسط شرکت هپکو و خرید ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات شرکت هپکو ازسوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از محل باز پرداخت یک درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز باید پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: مدیریت جدید هپکو در آینده می تواند از ظرفیت معادن در این شرکت استفاده کند.

فرخی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ نفر در شرکت هپکو دارای شرایط بازنشستگی هستند اما بنا به دلایلی امکان بازنشسته کردن آن ها وجود ندارد.

وی گفت: انتظار می رود، اجرائیات علیه شرکت های هپکو، آذرآب و واگن پارس اراک کاهش پیدا کند تا امکان مجدد فعالیت آن ها فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی اظهار کرد: مالکیت شرکت آذرآب مساله مهمی است و بانک عامل سهامدار این شرکت، آماده فروش سهام ۲۶ درصدی است و شورای تامین شرایط فردی که صلاحیت را داشته باشد، نیز مصوب کرده است.

فرخی گفت: یک شرکت از نسبت به خرید سهام آذرآب اعلام آمادگی کرده است و باید طرح توجیهی خود را در این حوزه ارایه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: بدهی شرکت آذرآب به تامین اجتماعی بیش از ۹۰ میلیارد تومان است و سازمان امور مالیاتی بایستی نسبت به تقسیط ۶۰ ماهه مالیات شرکت آذرآب اقدام کند.

عناوین برگزیده