تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۶۹۵۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مصباحی مقدم خبر داد:

عرضه اوراق ودیعه تا پایان سال

می متالز - رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، از عرضه اوراق ودیعه در ماه های پایانی سال جاری خبر داد.
عرضه اوراق ودیعه تا پایان سال

به گزارش می متالز، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در پنجمین همایش مالی اسلامی اظهار داشت: اوراقی که اخیرا در شورای فقهی بانک مرکزی تصویب شده اوراق ودیعه است که تا پایان سال عرضه می‌شود. ساز و کار این اوراق آن است که مردم نقدینگی خود را نزد بانک مرکزی به امانت می گذارند و بانک مرکزی باید این امانت را هم به جهت فیزیکی و هم به لحاظ ارزش در شرایط تورمی حفظ کند.

وی افزود: امروز تمام جریان مالی در بازار سرمایه کشور فاقد شبهه است و هر کجا کوچکترین شبهه ای در این بازار پیش آید، بلافاصله برای بررسی مجدد متوقف خواهد شد.

مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: کمیته فقهی سازمان بورس سیزدهمین سال از عمر خود را می‌گذراند و امروز  ابزارهای مالی اسلامی به صورت گسترده در بازار سرمایه ما به کار گرفته می‌شود که یکی از آن‌ها اسناد خزانه اسلامی است.

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: دولت از این اسناد برای تامین مالی خود استفاده می‌کند و امسال رقم بزرگی از بودجه عمومی دولت به اسناد خزانه اسلامی متکی است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: از تجربه کمیته فقهی سازمان بورس برای تشکیل شورای فقهی بانک مرکزی نیز استفاده کردیم و سال گذشته این شورا که رکن مهمی از ارکان بانک مرکزی بوده و مصوبات آن لازم‌الاجراست، به طور رسمی آغاز به کار کرد.

عناوین برگزیده