تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۶۹۲۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر نفت خبر داد:

زمان بهره برداری از دو طرح شرکت بورسی و افتتاح ۵۳ طرح پتروشیمی طی ۶ سال

می متالز - معاون وزیر نفت با اعلام افتتاح ۵۳ طرح پتروشیمی طی ۶ سال آینده و ظرفیت ۱۳۰ میلیون تنی از بهره برداری دو طرح شرکت پتروشیمی حاضر در بورس در سال ۹۹ خبر داد.
زمان بهره برداری از دو طرح شرکت بورسی و افتتاح ۵۳ طرح پتروشیمی طی ۶ سال

به گزارش می متالز، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر توجه ویژه به همسانی در اجرای طرح‌های پتروشیمی و توسعه متوازن گفت: ۲۷ طرح پتروشیمی تا دو سال آینده و ۲۶ طرح دیگر هم تا پایان ۱۴۰۴ به بهره‌برداری و ظرفیت صنعت پتروشیمی به بیش از ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی افزود: دو طرح ان‌جی‌ال خارک و متانول ۲ پتروشیمی خارک (که با سرمایه 600 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد) از طرح‌های جهش سوم پتروشیمی محسوب می‌شوند که انتظار می رود سال آینده به بهره بردار برسند.

محمدی پس از بازدید طرح جمع آوری گاز‌های فلر میدان فروزان در جزیره خارک هم توضیح داد: در این میدان روزانه ۲۲۰ میلیون فوت‌مکعب گاز به مشعل ارسال می‌شود که با اجرای این طرح، مشعل‌سوزی قطع خواهد شد. اجرای طرح‌های ان‌جی‌ال برای جلوگیری از مشعل‌سوزی بسیار حائز اهمیت بوده و طرح ان‌جی‌ال‌های ۳۱۰۰، ۳۲۰۰ و طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس نقش بسزایی در تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی دارند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده