تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۶۴۵۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

واردات خودروی ۲۵۰۰ سی سی، تاثیری بر بازار خودروی داخلی ندارد

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:واردات خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی سی، تاثیر چندانی در روند تولید و فروش خودروهای داخلی ندارد.
واردات خودروی ۲۵۰۰ سی سی، تاثیری بر بازار خودروی داخلی ندارد

به گزارش می متالز به نقل از خانه ملت ، ولی ملکی درباره ضوابط واردات خودرو گفت:اینکه سامانه ثبت سفارش واردات خودروهای باید باز بشود یک موضوع بدیهی و قانونی است و جلوگیری از واردات غیرقانونی بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:میزان خودروهای وارداتی در کشور سالانه حدودا کمتر از ۱۰۰هزار خودرو است. بنابراین در مقایسه با حدود یک و نیم میلیون خودرو وارداتی میزان واردات، رقم بالایی محسوب نمی شود و واردات خودرو نمی تواند موضوع تولید خودرو را با وضیعت مذکور تضعیف کند.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: تجربه بیانگر این است که میزان واردات خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی سی، در کشور در مجموع رقم بالایی نیست و متقاضیان خودروهای مذکور که از اقشار با درآمد بالا جامعه می باشند، کم است بنابراین واردات خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی سی، تاثیر چندانی در روند تولید و فروش خودروهای داخلی ندارد.
ملکی افزود:در قانون مربوط به واردات شرایط واردات بصورت شفاف بیان شده بنابراین بستن سامانه ثبت سفارش واردات کار صحیحی نبوده و باید این سامانه باز شود.
وی افزود:واردکنندگان خودرو باید ضوابطی را در خصوص موضوعات مختلف رعایت کنند و اینگونه نباشد که واردات کننده خودرو نسبت به خدمات پس از فروش، بی تفاوت باشند و باید بعد از واردات خودرو، تا چند سال بعد نیز، امکان تامین قطعات مورد نیاز خودرو وجود داشته باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:برای ساماندهی واردات خودرو باید وزارت صنعت معدن و تجارت، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و انجمن های صنفی واردکنندگان خودرو هماهنگی های لازم را داشته باشند.

عناوین برگزیده