تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۵۵۵۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت در اراک؛

تمهیدات دولت برای پرداخت معوقات کارگران هپکو

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در اراک گفت: تمهیدات خوبی برای پرداخت معوقات کارگران هپکو اندیشیده شده است.
تمهیدات دولت برای پرداخت معوقات کارگران هپکو

به گزارش می متالز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه کارگروه ملی تسهیل رفع موانع تولید در اراک گفت: تمهیداتی خوبی نیز برای پرداخت معوقات یک ماهه کارگران هپکو اندیشیده شده و امید است با حمایت دولت و سفارش ماشین آلات راه سازی از سوی دستگاه های اجرایی کار تولید در این کارخانه از سر گرفته شود .
رحمانی افزود : شرکت هپکو توانمند است و تولیدات بی نظیری دارد و در سال گذشته مصوب شد از واردات بی رویه ماشین آلات سنگین به کشور جلوگیری شود و در 500 قلم کالا ردیف تعرفه، واردات ممنوع شده که ارزش آن 3 میلیارد دلار بوده است .
وی ضمن بررسی موانع و مشکلات دو صنعت بزرگ استان یعنی آذرآب و هپکو افزود: تصمیمات خوبی برای تعیین تکلیف این دو صنعت و بازگشت دوباره به چرخه ی تولید گرفته شده است.
رحمانی گفت: اصلی ترین مشکل هپکو نبود مدیریت و عدم تعهدات سهامدار اصلی است و امروز فرصتی 48 ساعته به سازمان خصوصی سازی برای تعیین تکلیف مدیریت این شرکت داده شد.
وزیر صنعت افزود: به دلیل اینکه تعدادی از نیازهای ما در ماشین آلات سنگین راهسازی در داخل تولید نمی شود با مصوبه هیات دولت در سال 96 تصمیم بر واردات ماشین آلات راهسازی کارکرده گرفتیم اما تصمیم دولت بر این است تا از واردات محصولاتی که شرکت های داخلی در تولید آن توانمند هستند جلوگیری شود.

عناوین برگزیده