تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۳۴
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۴۴۰۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت معادن ایوانهو تأمین مالی کامل برای نخستین دو معدن خود در کنگو را به انجام رساند

می متالز - شرکت کانادایی معادن ایوانهو روز سه شنبه گفت این شرکت آماده است ساخت نخستین دو معدن مس خود در جمهوری دموکراتیک کنگو را آغاز کند و پروژه سوم را نیز پس از واریز حدود 49 میلیون دلار توسط شریکش گروه معدنکاری زی جین به حسابهای این شرکت کانادایی تا حد زیادی به پیش ببرد.
شرکت معادن ایوانهو تأمین مالی کامل برای نخستین دو معدن خود در کنگو را به انجام رساند

به گزارش می متالز، این شرکت مستقر در ونکوور گفت که زی جین، تولید کننده شماره یک طلای چین و شریک ایوانهو در پروژه مس بزرگ کاموا-کاکولا در جمهوری دموکراتیک کنگو، این وجوه اضافی را با اجرای حقوق ضد-رقیق سازی سهامش در ازای 3.89 دلار کانادا برای هر سهم به دست آورد. شرکت دولتی چینی سیتیک متال، بزرگترین سهامدار ایوانهو، ماه گذشته حدود 454 میلیون دلار به این شرکت متعلق به روبرت فرید لند، بیلیونر کانادایی، تزریق کرد. این شرکت گفت مجموع این وجوه از دو شرکت چینی، بالغ بر بیش از 503 میلیون دلار، به ایوانهو اجازه خواهد داد تا دو معدن مس کاکولا و کیپوشی خود را به تولید بازرگانی برساند، و پروژه پلتریف شرکت در آفریقای جنوبی را به نحو چشمگیری به پیش ببرد یا وارد مرحله تولید کند.

شرکت معادن ایوانهو به مدت 10 سال در حال کار بر روی کاموا-کاکولا بوده است. در 2015، شریک فعلی اش، زی جین، با خرید بخشی از سهام این شرکت وارد هیأت مدیره آن شد. شرکت سیتیک متال هم در سال گذشته از زی جین پیروی کرد و تبدیل به بزرگترین سهامدار ایوانهو شد. فریدلند مکرراً بیان کرده که کاموا-کاکولا دارای این پتانسیل است که دومین معدن بزرگ مس جهان بشود. طبق یک مطالعه پیش-امکان سنجی منتشره در فوریه، انتظار می رود که این عملیات به اوج تولید سالیانه بیش از 700 هزار تن مس در سال دست یابد. انتظار می رود که وجوه مقرر از سوی زی جین و سیتیک متال تا هفته نخست سپتامبر به دست ایوانهو برسد.

عناوین برگزیده