تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۳۵۳۹۳

تجدید ساختار حوزه ایمنی در دستور کار راه‌‌آهن باشد

می متالز - رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه سوانح گذرگاه‌های ریلی در کشور 8 برابر میانگین سوانح گذرگاه‌های ریلی اروپا است، گفت: ضرورت دارد تجدید ساختار حوزه ایمنی در دستور کار راه‌‌آهن باشد.
تجدید ساختار حوزه ایمنی در دستور کار راه‌‌آهن باشد

به گزارش می متالز، جبارعلی ذاکری امروز در همایش امینی راه‌آهن با بیان اینکه راه آهن‌های دنیا برای خود برنامه‌هایی تدوین می‌کنند، تا سوانح منجر به تلفات یا مشکلات دیگر را شناسایی کنند، گفت: حتی در سوانح باری ریلی برای حمل مواد خطرناک موارد را تحت عنوان فعالیت‌های پرمخاطره شناسایی می‌کنند و سعی می‌کنند، با اجرای برنامه‌هایی به کمیت‌های قابل قبول برسند. 

وی ادامه داد: در کشور استرالیا برنامه استراتژیک 10 ساله برای گذرگاه‌های هم سطح ریلی تعریف شده است تا کاهش تعداد گذرگاه‌ها و ایمن‌سازی آنها رخ دهد. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: ما در بهترین شرایط در کشور خودمان حداقل تعداد گذرگاه‌های ریلی را داریم، در حالی که کشور انگلستان 20 برابر ما و کشور استرالیا 200 برابر ما گذرگاه ریلی دارد، اما تعداد سوانح ریلی ما 8 برابر بیشتر از میانگین تعداد سوانح ریلی در گذرگاه‌های اروپا است. 

ذاکری اظهار داشت: تجدید ساختار ایمنی در راه‌آهن ضروری است این ساختار زمانی که تدوین شد جایگاهی داشته است و پرسنل ناوگان و ... با این موضوع درگیر بودند و ساختار برای ارزیابی و ... بوده است و تشخیص خاطی هم با مجموعه بوده است. 

وی افزود: اما در 15 سال گذشته در برون‌سپاری فعالیت‌ها با ورود شرکت‌های خصوصی انتقال وظایف غیرحاکمیتی به شرکت‌ها موجب شده است تجدیدنظری در ساختار شرکت‌ شکل گیرد. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تجدید ساختار حوزه ایمنی باید در دستور کار راه‌‌آهن باشد. 

وی همچنین بر ضرورت شکل‌گیری آموزش مستمر ایمنی بر راه‌آهن تاکید کرد.

عناوین برگزیده