تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۹۱۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرخی میکال:

سوداگران باید هزینه اقدامات خود را بپردازند/ ضرورت تقویت بخش مولد اقتصاد در کنار اخذ مالیات از دلالان

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با بیان اینکه هدف از مصوبه مالیات بر سوداگری و سفته بازی ممانعت از احتکار و جولان دلالان در بازار و جلوگیری از تبدیل کالا‌های مصرفی به سرمایه‌ای است، گفت: در کنار اخذ مالیات از سودگران باید بخش مولد اقتصاد را با رویکرد توجه به بخش خصوصی تقویت کنیم.

به گزارش می‌متالز، رسول فرخی‌میکال، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در کشور، گفت: در سال‌های اخیر به دلایل متعدد از جمله نوسانات نرخ ارز، گرانی مصالح ساختمانی، انباشت کمبود تولید مسکن و فعالیت گسترده دلالان و سوداگران قیمت مسکن به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و بخش قابل توجهی از سبد درآمدی خانواده‌ها صرف تامین مسکن شده و مرد را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: مجلس با تصویب چند قانون مهم تلاش‌های مهمی در جهت کنترل بازار و کوتاهی دست دلالان انجام داد که گام نهایی آن با طرح مالیات بر عایدی سرمایه برداشته می‌‎شود. اهداف این طرح ممانعت از احتکار و جولان دلالان در بازار و جلوگیری از تبدیل کالا‌های مصرفی به سرمایه‌ای است و تنها یک درصد از افراد جامعه را که با احتکار مسکن، خودرو، ارز و طلا، اقتصاد کشور را با چالش مواجه می‌کنند، را شامل شده و این مهم از طریق اخذ مالیات اجرایی می‌‎شود تا سوداگران و محتکران هزینه اقدامات خود را بپردازند و آرامش به بازار برگردد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس عنوان کرد: امیدواریم با رفع ایرادات طرح مالیات بر عایدی سرمایه و اجرایی شدن آن، شاهد بهبود وضعیت بازارخودرو، مسکن، طلا و ارز باشیم البته که در کنار اخذ مالیات از سوداگران باید بخش مولد اقتصاد را با رویکرد توجه به بخش خصوصی نیز تقویت کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده