تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۸۸۰۴
سرویس خبر : انرژی

شهرک های تخصصی انرژی خورشیدی در گیلان احداث می شود

‌می‌متالز - مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: به زودی شاهد احداث شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان خواهیم بود و از نعمت بزرگ انرژی‌های تجدیدپذیر با مزایای فراوانش بهره‌مند خواهیم شد.

به گزارش می‌متالز، محمود دشت بزرگ امروز، ۱۸ اردیبهشت ماه در جلسه هماهنگی احداث شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی، با اشاره به پایان‌پذیری انرژی فسیلی و آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از آن، گفت: عدم آلودگی محیط زیست، ارزان بودن، دائمی بودن، پاک بودن، کاهش مصرف سوخت فسیلی و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای، قابلیت بهره‌برداری به صورت خانگی و در ابعاد بزرگ از جمله مزایای بی شمار نیروگاه‌های خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان ادامه داد: با توجه به عدم اقدام عملی شرکت قبلی جهت احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی لوشان، درخواست کردیم مجوز‌های داده شده به این سازمان از سوی ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران) به دلیل عدم انجام تعهدات ابطال شود.

دشت بزرگ اضافه کرد: همچنین از سوی شرکت برق منطقه‌ای گیلان موقعیت‌های مکانی ساختگاه‌های لوشان و شفت که مورد تایید شرکت شهرک‌های صنعتی استان بود، به منظور بررسی و پتانسیل‌سنجی این ساختگاه‌ها جهت احداث شهرک تخصصی خورشیدی به سازمان ساتبا منعکس خواهد شد.

وی با اشاره به پتانسیل بزرگ استان گیلان در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی، عنوان کرد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده، پتانسیل بسیار خوبی در زمینه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه جنوب استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش شبانه روزی و پیگیری‌های مستمر و همکاری و همدلی تمامی مسئولان، به زودی شاهد احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان گیلان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده