تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۳۱۸۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
علی خوارزمی رئیس روش ها و فرآیند ها شرکت فولاد هرمزگان

تدوین اهداف و استراتژی های سطح شرکت (افق 1400-1398)

می متالز - علی خوارزمی رئیس روش ها و فرآیند ها: ما در عصر دگرگونی های پرشتاب زندگی می کنیم. جهانی شدن اطلاعات، ارتباطات، اقتصاد و... نیازمند گذار از وضعیت موجود به وضعیتی متناسب با این شرایط است.
تدوین اهداف و استراتژی های سطح شرکت (افق 1400-1398)

به گزارش می متالز، این تغییرات شتابنده، مفاهیم مدیریت و کارافرینی را نیز دست خوش دگرگونی ساخته است. از این رو مفاهیم کلاسیک امروزه دیگر در عمل کارساز نخواهد بود.

درگذشته شناخت عوامل محیطی و تاثیر آن بر آینده سازمان اهمیت چندانی نداشت، چرا که محیط نیز از تحول دور بوده و برخورداری از ثبات نسبی موجب می شد که تصمیمات نیز در محیط سازمان اخذ شود. اما امروزه تحولاتی که بر اثر تغییرات محیطی پدید می آیند، چنان قدرتی دارند که اگر سازمان ها نتوانند در حوزه تکنولوژی، تامین منابع ، نیروی انسانی و سایر موارد، هدف گزینی مناسبی داشته باشند و خود را با شرایط سازگار نمایند، بی شک دیر یا زود از میان خواهند رفت و رقبا و سازمان های سازگار دیگر جایگزین آن خواهند شد، به همین دلیل در شرایط جدید سازمان ها ناگزیرند علاوه بر عوامل درون سازمانی، عوامل محیط بیرون خودرا هم بخوبی شناخته باشند و در عین حال در مواجهه با شرایط دگرگون و متحول محیطی، برنامه های خود را پیوسته مورد بازبینی و بازنگری مجدد قرار دهند. برهمین اساس شرکت فولاد هرمزگان نیز برای سومین سال پی در پی اقدام به بازبینی و بازنگری اهداف و استراتژی های خود نموده است. این مهم که با برنامه ریزی های صورت گرفته از آبان ماه سال جاری و با تشکیل کارگروه هایی در حوزه های مختلف آغاز گردید و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت، پس از انجام بررسی ها و تحلیل های مورد نیاز مرتبط با ذینفعان، محیط صنعت، محیط درون و همچنین محیط کلان شرکت، نهایتاً با تشکیل کمیته عالی تحول و برگزاری جلساتی که در روز های 11، 12 و 13 بهمن ماه در شهر مشهد مقدس و با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران محترم شرکت برگزار گردید، تابلو اهداف سطح شرکت تدوین و اقدامات و شاخص های استراتژیک معین گردید. طبعیتاً در ادامه راه و با برگزاری جلسات مرتبط، تابلو اهداف سایر کمیته های تحول نیز تدوین خواهد گردید و مسیر اجرای اقدامات و برنامه های شرکت در سال های آتی مشخص می گردد.

عناوین برگزیده