تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۱۳۱۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

نمایشگاه دستاورد‌های بازار سرمایه در مجلس؛ فرصتی برای آشنایی نمایندگان با پتانسیل‌های بورس

‌می‌متالز - سیدرضا تقوی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های بازار سرمایه در مجلس می‌تواند فصل جدیدی برای فرهنگ سازی و آموزش باشد، گفت: برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های بازار سرمایه در مجلس، فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر نمایندگان با پتانسیل‌ها و دستاورد‌های این بازار بود. با توجه به اینکه تاکنون از انتشارات سازمان بورس اطلاعی نداشتم، برگزاری این نمایشگاه موجب شده بدانیم مطالعات و پژوهش‌های خوبی در این حوزه و در سطوح مختلف انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا تقوی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های بازار سرمایه در مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه یک جریان جدید اقتصادی برای کشور به شمار می‌رود، گفت: متاسفانه اکثریت مردم حتی با الفبای این بازار و نوع مناسبات و پیامد‌هایی که در این حوزه وجود دارد آشنایی لازم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه میزان آموزش‌های عمومی بسیار اندک است، عنوان کرد: سازمان بورس موظف است بسته‌های فرهنگ‌سازی و آموزشی تدوین و تهیه کند تا مردم بدانند که اینجا بازاری است که اگر کسی به آن وارد شد و سودی کسب کرد، به نفع او بوده و اگر کسی متضرر شد، ضرر و زیان سهامدار به عهده هیچکس نیست.

تقوی با بیان اینکه صدا و سیما آنطور که باید در آموزش‌های عمومی همراهی لازم را نکرده است، افزود: نقش صدا و سیما در این زمینه بسیار پررنگ است و جریان آموزش‌ها را می‌تواند گسترش دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: بسیاری از مشکلات با آموزش‌های عمومی حل شده است. حال برای اینکه مردم دچار دست‌انداز‌های مختلف نشوند باید نسبت به آموزش‌های عمومی جدی‌تر عمل کنیم.

تقوی به دست اندرکاران بورس و بازار سرمایه پیشنهاد داد که پروژه و بسته‌ای برای آموزش تعریف کنند تا مردم آگاهانه در بازار حضور داشته باشند.

این نماینده توجیه مردم را امری ضروری عنوان کرد و افزود: دولت و مجلس باید به هماهنگی‌های لازم درباره بازار سرمایه و تصمیمات اتخاد شده برای آن برسند، چرا که هماهنگی کار‌ها را روان‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های بازار سرمایه برای اولین بار در مجلس می‌تواند فصل جدیدی برای فرهنگ سازی و آموزش باشد، گفت: برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های بازار سرمایه در مجلس، فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر نمایندگان با پتانسیل‌ها و دستاورد‌های این بازار بود. با توجه به اینکه تاکنون از انتشارات سازمان بورس اطلاعی نداشتم، برگزاری این نمایشگاه موجب شده بدانیم مطالعات و پژوهش‌های خوبی در این حوزه و در سطوح مختلف انجام شده است.

به گفته نماینده مردم تهران، با حضور جدی در نمایشگاه می‌توان دستاورد‌های سازمان بورس را معرفی و فرهنگ سازی کرده و به طور حتم نمایشگاه را در اقصی نقاط کشور برگزار و از کمیسیون‌های مختلف برای روند کار کمک گرفت.

وی بر رفتارشناسی صحیح در تحولات بورس تاکید کرد و گفت: سرمایه اجتماعی شما، اعتماد مردم است و برای این سرمایه باید تلاش کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده