تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۰۹۷۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شمس الدین حسینی نوشت:

‏نوسانات بازار ارز و سطح قیمت‌ها همانند تگرگ جوانه‌های رشد را از بین می‌برد/ برای پروژه‌های عمرانی مهندسی مالی نداریم!

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی در توئیتی به موضوع کنترل و مدیریت نوسانات و بحران‌های جهانی در اقتصاد ایران، اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، سیدشمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن و رامسر و رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در توئیتر نوشت:

نوسانات بازار ارز و سطح عمومی قیمت‌ها همانند تگرگ و سرما، جوانه‌های رشد و بهبود سرمایه گذاری در دو سال اخیر را از بین می‌برد

سال‌های پرتلاطمی را در اقتصاد جهان و ایران پشت سر گذاشتیم، "بحران جهانی و پس لرزه‌های آن"، "کرونا" و "جنگ اوکراین" سه پدیده مهم این سال‌ها هستند.

برای اقتصاد ایران پدیده دیگری را هم می‌توان اضافه کرد و آن بحث"تحریم اقتصادی"است که حتماً الزامات و درس‌های فراوانی برای سیاستگذاری داردکه متاسفانه کمتربه آن میپردازیم

ارتفاع پایین رشد اقتصادی در دهه گذشته (متوسط ۰/۸٪ در هرسال) و دامنه نوسان آن (از منفی۴٪ تامثبت ۹٪) یک دردسر برای ما بوده است.
‏در رابطه با ضرورت کنترل و مدیریت آن نوسانات در اقتصاد ایران اختلاف نظر نداریم و البته باید توجه داشته باشیم که این یک هدف میانی است و نه راهکار.

در بسیاری از مواقع جای هدف میانی و ابزار سیاستی [به اشتباه]تغییر داده می‌شود، از اهداف صحبت می‌کنیم، اما به عنوان راهکار از آن یاد می‌کنیم و بهبود سرمایه گذاری در دوسال اخیر را از بین می‌برد.

سال‌های پرتلاطمی را در اقتصاد جهان و ایران پشت سر گذاشتیم، "بحران جهانی و پس لرزه‌های آن"، "کرونا" و "جنگ اوکراین" سه پدیده مهم این سال‌ها هستند.

‏برای اقتصاد ایران پدیده دیگری را هم می‌توان اضافه کرد و آن بحث"تحریم اقتصادی"است که حتماً الزامات و درس‌های فراوانی برای سیاستگذاری دارد که متاسفانه کمتر به آن می‌پردازیم، ارتفاع پایین رشد اقتصادی در دهه گذشته (متوسط ۰/۸٪ در هرسال) و دامنه نوسان آن (از منفی۴٪ تامثبت ۹٪) یک دردسر برای ما بوده است.

در رابطه با ضرورت کنترل و مدیریت آن نوسانات در اقتصاد ایران اختلاف نظر نداریم و البته باید توجه داشته باشیم که این یک هدف میانی است و نه راهکار

در بسیاری از مواقع جای هدف میانی و ابزار سیاستی [به اشتباه]تغییر داده می‌شود، از اهداف صحبت می‌کنیم، اما به عنوان راهکار از آن یاد می‌کنیم.

وی همچنین نوشت:
سید شمس الدین حسینی، عضو شورای پول و اعتبار:
ارکان اقتصادی دولت در جهت سیاستگذاری برای متغیر‌های کلان و اصلی همسو حرکت نمی‌کنند/اساساً برای پروژه‌های عمرانی مهندسی مالی نداریم! اگر مهندسی مالی داشتیم پروژه‌ها ۱۰ سال و ۲۰ سال طول نمی‌کشید.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده