تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۸۰۰
کد خبر: ۳۰۲۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نهاوندیان در گفت و گو با «می متالز» مطرح کرد:

معادن ایران واقعا یک گنج بیکران و دست نخورده است / اتفاق مهمی که در انتخابات اتاق افتاد مشارکت بالا بود

می متالز - محمد نهاوندیان - معاون اقتصادی رئیس جمهور - گفت: برخی فکر می کنند که در اقتصاد ایران یک ناامیدی وجود دارد اما این حضور پرشور و مشارکت بالا در انتخابات اتاق های بازرگانی نشان دهنده طراوت و امید در این بخش است.
معادن ایران واقعا یک گنج بیکران و دست نخورده است / اتفاق مهمی که در انتخابات اتاق افتاد مشارکت بالا بود

به گزارش می متالز، دکتر محمد نهاوندیان - معاون اقتصادی رئیس جمهور - در حاشیه پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک که 14 اسفند 1397 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد به سوالات خبرنگار «می متالز» پاسخ گفت که مشروح آن به شرح ذیل است:

 

آقای دکتر توصیه شما به بنگاه های فعال در حوزه معادن و فلزات چیست؟

معادن ایران واقعا یک گنج بیکران و دست نخورده است و در شرایطی که وضعیت عمومی اقتصاد امکان صادرات بیشتر را فراهم کرده بخش معدن به خوبی می تواند از این فرصت استفاده کند. وقتی پروژه ای سودآور باشد زمینه برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیز فراهم است. تبیین و تحلیل این مسائل نیاز به تلاش جدی دارد. علی رغم اینکه برخی قصد ایجاد مشکلاتی را در دسترسی  به بازارهای مالی جهانی دارند، به نظر من معدنکاران ما باید در تهیه توجیه اقتصادی مقبول با استاندارد های بین المللی از توان علمی مدیریتی بیشتر استفاده کنند. اما من از علاقه های جدی سرمایه گذاری در بخش معدن اطلاع دارم که باید پیگیری شده و مورد استفاده قرار گیرند.

موانع صادراتی نیز وجود دارد و بخشنامه های متعدد صادر می شود نظر شما در این مورد چیست؟

پیام های سیاستگذار به بخش خصوصی باید هماهنگ، اطمینان بخش و در سطح استراتژیک بماند. وارد شدن در برخی جزییات اجرایی ممکن است مدیران را سردرگم کند. این هماهنگی بین سطح خرد و کلان باید باشد.  

آقای دکتر جنس شما از اتاق است و تمام کسانی که در اتاق تهران انتخاب شدند همه از یک ائتلاف بودند به نظر شما این چه پیامی را می دهد؟

به نظرم اتفاق مهمی که در انتخابات افتاد مشارکت بالا بود و این پاسخ بخش خصوصی بود. به دلیل اینکه برخی فکر می کنند که در اقتصاد ایران یک ناامیدی وجود دارد اما این حضور پرشور و مشارکت بالا نشان دهنده طراوت و امید در این بخش است. ان شاء الله با یک روحیه همگرایی و با همکاری بخش خصوصی، فعالان اقتصادی، سیاست گذاران دولتی و مجلس مشکلات را پشت بگذاریم.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

منبع: می متالز
عناوین برگزیده