تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۹۲۲۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اجرای آزمایشی مزایده محدوده‌های معدنی برای سرمایه گذاری در زنجان

‌می‌متالز - سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برگزاری مزایده واگذاری محدوده‌های معدنی به صورت بسته سرمایه گذاری برای نخستین بار به صورت آزمایشی در زنجان و چند استان دیگر کشور در حال انجام است.

به گزارش می‌متالز، نقی خدایی روز پنجشنبه از بازگشایی پاکت‌های الف اولین مزایده محدوده‌های اکتشافی و معدنی استان در قالب بسته سرمایه گذاری خبر داد و افزود: در این مزایده فعالیت‌های معدنی هفت محدوده معدنی و ۲ پروانه اکتشاف به صورت بسته سرمایه گذاری به مزایده گذاشته شد.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب برندگان این مزایده، اظهار کرد: در جلسه بازگشایی پاکت‌های "ب" که روز ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌شود، اسناد و مدارک متقاضیان بررسی و در جلسه بازگشایی پاکت‌های "ج" بر حسب قیمت‌های اعلامی برنده مزایده مشخص خواهد شد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به منظور انجام سرمایه گذاری‌های بزرگ در حوزه معدن، در این نوع مزایده یک نوع ماده معدنی به صورت مشخص به مزایده گذاشته می‌شود و برنده مزایده مکلف است علاوه بر اکتشاف و استخراج مواد معدنی، واحد فراوری آن را نیز احداث کند.

خدایی افزود: در حال حاضر ۳۶۵ معدن با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال در استان زنجان فعال است که سه هزار و ۱۰۰ نفر در آن‌ها مشغول کار هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده