تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۱۲
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۷۸۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرامور مالی گروه صنعتی شایکو گفت:

ایجاد تعاونی و اتحادیه راهکار حل بحران توزیع آلومینیوم است

می متالز - مدیرامور مالی گروه صنعتی شایکو گفت: معضلات و مشکلات تولیدکنندگان پروفیل آلومینیومی از دریافت ماده اولیه شروع شده و تا مرحله فروش نیز ادامه دارد. ایجاد تعاونی و اتحادیه از بهترین راهکارهای حل مشکلات مذکور است.
ایجاد تعاونی و اتحادیه راهکار حل بحران توزیع آلومینیوم است

به گزارش می متالز، شیوا شهجردی، مدیرامور مالی گروه صنعتی شایکو گفت: این شرکت از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرده است. تولید پروفیل‌های در و پنجره آلومینیومی و مقاطع خاص آلومینیومی در زمره محصولات این شرکت قرار دارد. با توجه به ماهیت آلومینیوم این فلز در صنایع مختلفی مانند تهیه پروفیل در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلیاژ پروفیل آلومینیومی مورد استفاده در ساخت درب‌وپنجره آلیاژ 6063 است.

وی در خصوص کیفیت بیلت‌های آلومینیومی تولیدی در کشور بیان کرد: این شرکت در سال‌های گذشته و قبل از تحریم‌ها، مواد اولیه خود را از کشورهایی مانند امارات وارد می‌کرد اما در حال حاضر مجبور به خرید از شرکت‌های است که علاوه بر کیفیت پایین محصولات خود، از حداقل استانداردهای موجود در جهان نیز بهره‌ای نبرده‌اند. عدم کیفیت سبب شده است تا تولیدکنندگان پروفیل با مشکلاتی در تعویض قالب و امثال آن‌ مواجه شوند. متاسفانه با انحصاری شدن صنعت آلومینیوم در کشور علاوه بر نبود رقابت، حباب‌های قیمتی شدیدی نیز در بورس کالا شکل گرفته است. خوشبختانه با تغییر رویکرد بورس، این نوسانات به حداقل رسیده اما همچنان شاهد تعیین قیمت توسط دلالان هستیم.

شهجردی ادامه داد: وجود تعاونی‌ها و سازمان‌هایی جهت پخش در سال‌های گذشته به توزیع متناسب مواد اولیه کمک می‌کرد. عدم امکان خرید شرکت‌های کوچک از محصولات عرضه شده در بورس سبب شده است تا این واحدها با مشکلات متعددی مواجه شوند. عدم تعادل قیمت بیلت در بازار و فروش‌های مدت‌دار از جمله مشکلات دیگری است که دولت باید با کاهش نوسانات ارزی آن را به حداقل برساند.

وی در پایان افزود: بهترین راهکار در پخش پروفیل و تامین نیازهای تولیدکننده، ایجاد اتحادیه‌های آلومینیومی و توجه به این تشکل‌هاست. این نوع تشکل‌ها در گذشته وجود داشتند و با توجه به حضور فعالان در این اتحادیه‌ها، شاهد اتفاقات خوب و مثبتی در این زمینه بودیم اما با گوشه‌گیری این تشکل‌ها، مشکلات این صنعت آغاز شد. تشکل‌ها در گذشته دردها و مشکلات جامعه را دیده و معضلات این صنعت را بهتر درک می‌کردند. با توجه به قدرت مالی در تعاونی‌ها، به نظر می‌رسد که بازگشت مجدد این نهادها می‌تواند راه‌حل خوبی باشد.

عناوین برگزیده