تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۲۱۶۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه اکتشافات و افزایش تولید برنامه صبانور در سال 97

می متالز - محمد کلانتری: صبانور تا پایان سال96 به تولید ۱.۵ میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده، ۱.۱ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و ۱۴۰ هزار تن گندله رسید.
توسعه اکتشافات و افزایش تولید برنامه صبانور در سال 97

به گزارش می متالز، برنامه شرکت برای سال ۹۷ افزایش بهره وری و رساندن تولید سنگ آهن به ۲.۵ میلیون تن و کنسانتره سنگ آهن به ۱.۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت. همچنین در نظر داریم تولید گندله را به ۵۰۰ هزار تن برسانیم .
شرکت صبانور در نظر دارد تا طرح جدید ۱.۵ میلیون تنی گندله را در سال ۹۷ در منطقه بیجار کردستان آغاز کند و پیش بینی می شود این طرح با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته در سال 1400 به بهره برداری برسد. همچنین در صورت اخذ مجوزات زیست محیطی، پروانه بهره برداری معدن سنگ آهن بیجار صادر خواهد شد و دراین صورت مجوز استخراج از این معدن را از ۷۵۰ هزار تن به دو میلیون تن افزایش خواهیم داد.
این شرکت در راستای توسعه سرمایه گذاریهای معدنی و تنوع بخشیدن به سبد محصول به تازگی سرمایه گذاری خود را گسترش داده و با توجه به در اختیار گرفتن پهنه اکتشافی راورکرمان (۱۲۰۰کیلومتر مربع) با پتانسیل سرب، روی و همچنین امکان سرمایه گذاری بر روی سایر فلزات پایه خصوصا مس و طلا را نیزدر برنامه خود دارد..
صبا نور درسال 96حدود یک میلیون تن(۹۰درصد)کنسانتره خود را صادر کرد. یکی از برنامه های مهم صبانور در سال ۹۷ توسعه اکتشافات تفصیلی (حفاری) در اطراف معادن وابسته به شرکت صبانور در استان‌های کردستان و همدان است که امیدواریم ذخایر قطعی و احتمالی افزایش قابل توجهی داشته باشد.
در شرکت صبانور با هدف افزایش بهره وری و افزایش تولید، سه بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست، آی تی و آموزش ایجاد شده و اعتقاد داریم برای تعالی سازمانی این سه بخش باید تقویت شود.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده