تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۰۰۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از سوی فدراسیون جهانی بورس‌ها صورت گرفت؛

برگزاری سمپوزیوم بازار سرمایه بین‌الملل در شانگهای

می متالز - فدراسیون جهانی بورس‌ها در مشارکت با بورس سهام شانگهای سمیناری در خصوص آینده بازارهای سرمایه در سطح بین‌الملل برگزار کرد.
برگزاری سمپوزیوم بازار سرمایه بین‌الملل در شانگهای

به گزارش می متالز، طی این گردهمایی، اعضای فدراسیون و سایر ذینفعان بین‌المللی بازارهای سرمایه در نشستی مشترک آینده بازارهای مالی را با تمرکز بر سه محور «شانگهای به‌عنوان مرکز مالی آینده»، «نقش فناوری‌های معاملاتی» و «تأمین مالی پایدار» بررسی کردند.

نقش بورس‌ها و نهادهای مالی در رشد و توسعه بازارهای سرمایه و تأثیر فناوری‌های نوین به‌ویژه اپلیکیشن‌هایی مانند «هوش مصنوعی»، «بلاکچین» و «کلود» در تغییر ماهیت صنعت بورس و تعریف جدیدی از عملکرد بازارهای بورسی مورد بررسی قرارگرفت.

نقش فعالان بازار به عنوان پلی میان بورس‌ها و سرمایه‌گذاران در ایجاد یک محیط اقتصادی پایدار از دیگر موضوعات مورد بحث در این همایش بود. چین طی سال‌های اخیر شاهد موفقیت‌های چشمگیری در گشودن بازارهای مالی خود روی سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین ایجاد مرکز مالی بین‌المللی شانگهای با هدف اولویت بخشی به محصولات نوین مالی، نوآوری در کسب و کار مالی و فناوری‌های معاملاتی و همچنین کمک به توسعه و رشد بازار سرمایه بین‌الملل بوده است.

عناوین برگزیده