تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۱۹۵۶۲
سرویس خبر : انرژی
قائم مقام وزیر نفت اعلام کرد:

مخزن ذخیره‌سازی نفت خام در جاسک تا پایان دولت دوازدهم راه‌اندازی می‌شود/ وزارت نفت ریسک سرمایه‌گذاری را برای بخش خصوصی کاهش داده است

می متالز - قائم مقام وزیر نفت با بیان اینکه پروژه ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام در جاسک تا پایان دولت دوازدهم راه‌اندازی خواهد شد، تاکید کرد: وزارت نفت ریسک را برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌ها کاهش داده است.
مخزن ذخیره‌سازی نفت خام در جاسک تا پایان دولت دوازدهم راه‌اندازی می‌شود/ وزارت نفت ریسک سرمایه‌گذاری را برای بخش خصوصی کاهش داده است

به گزارش می متالز، مرضیه شاهدایی در مراسم امضا قرارداد ساخت مخازن ذخیره‌‌‌‌سازی نفت خام و تاسیسات جانبی در بندر جاسک به روش BOT به شرکت متن و پترو امید آسیا برگزار شد، با بیان اینکه این پروژه جایگاه ویژه‌‌‌ای در صنعت نفت و تامین درآمد و اقتصاد کشور دارد، گفت: صنعت نفت باید پویا باشد تا درآمدزایی برای کشور محقق شده و جایگاه خودمان در اوپک حفظ و ارتقاء دهیم.

وی افزود: از جمله پروژه‌‌های وزارت نفت که براساس سیاست‌‌های کلان از سوی دولت ابلاغ شده است، توسعه میادین موجود و ازدیاد برداشت بوده که مذاکرات آنها انجام شده و امیدواریم با بهبود شرایط محقق شوند.

قائم مقام وزیر نفت با بیان اینکه بخش خصوصی در جمع‌‌‌آوری گازهای فلر نیز همکاری کرده و بیشتر این پروژه‌‌‌ها به پتروشیمی‌‌‌ها سپرده شده است، اظهار داشت: از دیگر موارد توسعه میادین مشترک نفتی گازی بوده که برنامه‌‌‌‌های کلانی برای آنها داشتیم و مستمرا پیگیری شده لاست؛ به طوری که از سال گذشته راه‌‌‌اندازی فازهای پارس جنوبی را داشتیم که در توسعه، تولید وصادرات کشور نقش کلیدی داشته‌‌‌اند.

شاهدایی با اشاره به برنامه‌‌‌‌های توسعه میادین و انتقال از بخش دریایی عمان تصریح کرد: ما در جنوب کشور دو هزار کیلومتر ساحل با ارزش داریم که به لحاظ اقتصادی و ژئوپلیتیک اهمیت دارد. تاکنون منطقه خلیج فارس توسعه زیادی داده شده که اکثرا نیز پایه‌‌‌‌گذار آن صنعت نفت بوده است. امروز نیز با شروع این قرارداد در منطقه جاسک هم پایه‌‌گذار توسعه خواهیم بود و در پروژه‌‌های بعدی احداث پالایشگاه و واحدهای پتروشیمی و رساندن خوراک به منطقه و همچنین احداث و توسعه مخازن را خواهیم داشت.

وی به اهمیت پروژه امروز (مخزن ذخیره‌‌سازی نفت خام) و پیگیری مستمر رییس‌‌جمهور برای اجرایی شدن آن اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه انتقال نفت خام از غرب به شرق کشور را خواهیم داشت بنابراین وزارت نفت در پی سیاست‌‌های خود مستمرا آن را دنبال کرده است و طبق برنامه نظارتی که داریم با همکاری مجری پروژه تا پایان دولت دوازدهم راه‌‌اندازی خواهد شد.

قائم مقام وزیر نفت ادامه داد: از جمله پروژه‌‌‌های ما این است که برنامه‌‌های مدونی نوشتیم که لازم است سرمایه‌‌گذاران داخلی و خارجی با هم مشارکت داشته باشند و در این راستا وزارت نفت ریسک را برای سرمایه‌‌‌گذاران کاهش داده است تا سرمایه‌‌‌گذاران بخش خصوصی با کمک خارجی‌‌ها کارها را اجرایی کنند.

شاهدایی با بیان به اینکه در دوران تحریم قبلی توانمندی‌‌های کشور افزایش یافت، ابراز داشت: اکنون نیز بیشتر از توان داخلی استفاده کرده و به خودمان اتکا می‌‌کنیم.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن این پروژه توان داخلی افزایش خواهد یافت و مبنایی برای افزایش اشتغال خواهد بود. ضمن اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در توسعه مکران نیز تاثیرگذار خواهد بود.

عناوین برگزیده