تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۶۷۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سیمان زلزله‌زده‌ها را متضرر می‌کند

می متالز - استاندار کرمانشاه با اشاره به تفاوت فاحش معامله سیمان با قیمت مصوب در مناطق زلزله‌زده‌ گفت: این افزایش قیمت زلزله‌زده‌ها را متضرر می‌کند.
افزایش قیمت سیمان زلزله‌زده‌ها را متضرر می‌کند

به گزارش می متالز، هوشنگ بازوند در دومین نشست شورای معادن استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن اعتراض به بالا رفتن غیرمنتظره قیمت سیمان، اظهار داشت: قرار شد امروز ۲۰ هزار تن سیمان با قیمت هر تن ۱۳۵ هزار تومان به مناطق زلزله زده ارسال شود که اعلام کردند هر تن سیمان با قیمت ۱۷۵ هزار تومان در بازار معامله شده است.

استاندار کرمانشاه خواستار تعیین تکلیف قیمت سیمان شد و بیان داشت: اگر قرار باشد قیمت سیمان افزایش داشته باشد مردم در مناطق زلزله زده بسیار متضرر خواهند شد.

بازوند در ادامه بر لزوم احیاء ظرفیت های راکد تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه های شورای معادن استان در سال ۹۷ مشخص نمودن وضع فعالیت معادن است.

وی ابراز داشت: طبق آمارها حدود ۱۰۸ معدن فعال در استان داریم که ۱۱۳ مورد آن فعال هستند البته نباید به این آمارها توجه کرد و باید با دقت میزان تولید واحد ها را مورد بررسی قرار دهیم که فعال بودن معدن مشخص شود.

استاندار کرمانشاه به احیاء شدن ۱۴ واحد راکد طی امسال اشاره کرد و افزود: طی چهار ماهه اول سال‌جاری با توجه به ساخت و سازها در مناطق زلزله زده تعداد هشت معدن راکد فعالیت خود را از سر گرفته است.

بازوند بیان داشت: با توجه به اختیاری که شورای عالی معادن به استان ها داده است ابطال پروانه‌ها بر عهده شورای استان است که در این زمینه تعدادی از واحدها با درخواست شخصی خواهان ابطال پروانه بهره برداری خویش شده اند ولی بقیه موارد درخواست ابطال پروانه بهره برداری با حضور مدیر واحد تولیدی و در یک کمیته تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

عناوین برگزیده