تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۶۳۱۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان آذربایجان شرقی(قسمت اول):

گازرسانی ۱۰۰درصدی به شهرها و روستاهای سراب/مذاکره برای اصلاح طرح بزرگراه ورزقان/ امضا قرارداد ساخت ۱۶ مدرسه در هشترود/ پیگیری علل گرانی سیمان در شبستر

می متالز - اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسوولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.
گازرسانی ۱۰۰درصدی به شهرها و روستاهای سراب/مذاکره برای اصلاح طرح بزرگراه ورزقان/ امضا قرارداد ساخت ۱۶ مدرسه در هشترود/ پیگیری علل گرانی سیمان در شبستر

نمایندگان آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را  با مسوولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

جعفر راستی؛ نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنجشنبه ها طبق روال همیشگی دیدار و ملاقات مردمی داریم افزود: برای رسیدگی به گرانی سیمان جلسه ای در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی همراه با مدیران سازمان صمت و اداره کار و مدیرعامل و رییس کارخانه سیمان جلسه ای برگزار کردیم.

جعفر راستی

وی گفت: در روستای علیشاه شبستر دیداری با خانواده شهدا، شورا و دهیاری داشتیم. از طرفی در حال آماده سازی مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی هستیم و همچنین با چند سرمایه گذار شبستری ساکن تهران جلساتی برای رفع مشکلات حوزه پسماند شهرستان داشتیم.

 

افتتاح ورزشگاه شهید سلیمانی در شبستر

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: طی هفته ای که گذشت ورزشگاه شهید سلیمانی را در این شهرستان و همچنین سالن ورزشی که چند رشته را در برمیگیرد را نیز افتتاح کردیم.

 

اصلاح طرح بزرگراه شهرستان ورزقان

 الهویردی دهقانی؛ نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته گذشته هفته سرنوشت سازی برای شهرستان بنده بود زیرا بر اساس طرحی که در مجلس دهم ارائه و تصویب شده بود بزرگراهی که قرار بود از مرکز شهرستان عبور کند با سیاست‌های خاص در مجلس قبلی، با دور زدن مرکز شهرستان به روستای کاسین راه پیدا کرده بود که این خود می‌توانست شهرستان را به بن بست بکشاند و در آینده نزدیک سبب ایجاد تنش های سیاسی و اجتماعی و تحمیل هزینه چند هزار میلیاردی برای دولت میشد که طی جلساتی که با مسوولین و سازمان‌های مختلف داشتم مقرر گردید تا با رعایت صرفه اقتصادی، مالی، فنی، سیاسی و اجتماعی مجددا مطالعه و بررسی گردد تا انحراف طرحی که از مرکز شهرستان صرفا به دلیل گذر از یک روستای خاص اعمال میشد را اصلاح کنیم.

الهویردی دهقانی در نطق میان دستور

وی ادامه داد: ما با این موضوع که این بزرگراه در مسیر روستای  کاسین است مشکلی نداریم، موضوع اصلی دور زدن مرکز شهرستان است زیرا تمامی ترددها از مرکز شهرستان قطع و به سمت این روستا کشیده میشد.

نماینده ورزقان عنوان کرد: اقدامات متعددی در هفته گذشته انجام شد از جمله این کارها، نهایی شدن الحاق این شهرستان در سه نقطه به منطقه آزاد جلفا بود. با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای شهرستان ورزقان در دارا بودن معادن غنی، این منطقه برای حضور صنایع معدنی و صنایع پایین دستی معدنی و همچنین برای کشاورزی و تولیدات محصولات دامی و کشاورزی و گردشگری بسیار مستعد است.

 

محمدحسین فرهنگی؛ سخنگوی هیات رئیسه و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در روز پنجشنبه ملاقات عمومی در دفتر خود داشتم که حدود ۴۱ مکاتبه انجام شد و در خلال همین دیدارها مذاکراتی انجام شد و مطالباتی که مردم داشتند را بررسی کردیم.

محمدحسین فرهنگی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  بنده به علت این که باید در مجلس حضور پیدا می کردم دو روز پایانی هفته را در تبریز بودم که در این دو روز نیز مطالبات مردمی را پیگیری کردم و همچنین مسائل مربوط به دستگاه های مختلف را طی این دو روز رسیدگی کردیم.

 

امضا قرارداد ساخت 16 مدرسه در هشترود

سید حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  علاوه بر دیدارهای مردمی که روستا به روستا با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دادیم هفته پر برکتی برای حوزه انتخابی بنده بود افزود: با سازمان نوسازی مدارس قراردادی امضا شد که مقرر گردید ۱۲ دستگاه مدرسه با مشارکت ۳۰ درصدی اهالی روستاها و ۷۰ درصدی سازمان نوسازی امضا گردد و همچنین چهار دستگاه مدرسه با مشارکت یک خیر ساخت خواهد شد.

سید حمزه امینی در نطق میان دستور

 وی ادامه داد: یک سالن ورزشی در روستای ذوالبین که مرکزیت چند روستاست کلنگ زنی شد و مقرر گردید تا در مهرماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دیدارهای مردمی که داریم اغلب مطالبات در خصوص وضعیت راه هاست که بنده نیز از وزیر راه و شهرسازی به دلیل عدم توجه به موضوع راه در این شهرستان، گلایه دارم. در حوزه راه مردم شهرستان های هشترود و چاراویماق با مشکلات زیادی روبرو هستند.

 

گازرسانی 100درصدی به شهرها و روستاهای شهرستان سراب

یوسف داودی؛  نماینده مردم سراب و رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با رعایت پروتکل های بهداشتی دیدارهای مردمی را داشتیم افزود: به مناسبت دهه مبارکه فجر در سه روستا عملیات گازرسانی انجام شد و خوشبختانه در سال ۹۹ توانستیم ۱۰۰ درصد شهرها و روستاهای شهرستان سراب را گاز رسانی کنیم که موفقیت بزرگی محسوب میشود.

یوسف داودی

داوودی تصریح کرد: یک دستگاه مدرسه افتتاح و بازسازی یک مدرسه دیگر در روستای ناراب را داشتیم، از طرفی طی مراسمی در اداره جهاد کشاورزی از کشاورزان نمونه شهرستان تجلیل به عمل آمد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساختمان پزشکان شمس سراب نیز که توسط شهرداری و بخش خصوصی ساخته شده بود افتتاح گردید که در این مرکز، متخصصان و پزشکان میتوانند ارائه خدمات دهند.

وی ادامه داد: حضور در شهر مهربان، شرکت در نماز جمعه و رسیدگی به مشکلات مردم این بخش با حضور فرماندار و تعدادی از مدیران دولتی انجام شد و همچنین امام جمعه شهر شربیان مشکلات این شهر را به ما انتقال دادند.

وی گفت: طی جلسه ای که با شهردار و شورای اسلامی سراب داشتیم در خصوص طرح جامع شهر سراب صحبت کردیم همچنین محل آغاز عملیات قطعه سوم راه آهن سراب بررسی گردید که قرار شد که ۲۹ بهمن عملیات آغاز گردد.

داوودی عنوان کرد: طی جسه ای که با مسوولین مربوطه در فرمانداری داشتیم تصمیم بر این شد تا علائم راهنمایی و رانندگی و گاردریل در جاده بین دوزدوزان و کرد کندی که ۱۲ کیلومتر است نصب گردد.

عناوین برگزیده