تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۶۰۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

39 درصد تولید ناخالص داخلی معادن کشور از کرمان تامین می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 39 درصد تولید ناخالص داخلی معادن کشور از این استان تامین می‌شود.
39 درصد تولید ناخالص داخلی معادن کشور از کرمان تامین می‌شود

به گزارش می متالز، مهدی حسینی نژاد در همایش تجلیل از مدیران برتر صنعتی و معدنی استان کرمان افزود: این استان به‌زودی در راستای تکمیل زنجیره سنگ آهن، 10 میلیون تن شمش آهن تولید خواهد کرد و تبدیل به استان فولادی کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ظرفیت های معدنی و صنعتی در راستای رشد و توسعه این استان در سال گذشته استفاده شده و برای تکمیل زنجیره های مس، کرومیت و سنگ آهن طی سال گذشته بیش از 3 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه 40 درصد از میزان وصولی حقوق دولتی معادن کشور مربوط به استان کرمان است تصریح کرد: باید گردش مالی شرکت های بزرگ به این استان آورده شود.

وی عنوان کرد: باید تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای مشکل دار داده و با استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی بزرگ مشکلات واحدهای کوچک برای توسعه استان کرمان برطرف شود.

حسینی نژاد تاکید کرد: مشکل آب در کرمان جدی است اما صنعت در افق سال 1404 کمتر از 150 میلیون مترمکعب آب مصرف خواهد کرد.

وی گفت: مصرف آب در صنعت به میزان یک و نیم درصد از تمامی آب مصرفی استان کرمان است و اکنون 94 درصد آب در بخش کشاورزی هزینه می شود.

وی افزود: مشکلات صنعت استان کرمان با همراهی و همدلی مسئولان و استفاده از ظرفیت های داخلی قابل رفع است.

همایش تجلیل از مدیران برتر صنعتی و معدنی استان کرمان در روز صنعت و معدن در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برپا شد و در این آیین از واحدهای برتر این حوزه تقدیر و تجلیل شد.

عناوین برگزیده