تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۶۳۱
کد خبر: ۱۵۴۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تداوم درخشش فلز سرخ در سال جاری

می متالز - جلسه فلزات پایه در فروم سالانه بازار شانگهای در تاریخ 29 تا 30 ماه می برگزار شد. دیدگاه خوش‌بینانه نسبت به فلزات پایه به‌وی‍ژه مس و عدم اطمینان اهالی بازار به علت کاهش رشد اقتصادی در اروپا، ژاپن و چین، موضوعات مهم این جلسه بود.
تداوم درخشش فلز سرخ در سال جاری

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، سخنرانان فروم سالانه بازار شانگهای در مورد عملکرد مس، آلومینیوم، نیکل و کبالت در نیمه دوم سال 2018 نظرات مثبتی داشتند و بیش‌ترین خوش‌بینی را نسبت به فلز مس ابراز کردند.
مدیرکل کمپانی Jinmai Resources در این جلسه گفت: «در میان فلزات پایه، مس بیش‌ترین پتانسیل افزایش قیمت را در سال جاری دارد، زیرا عرضه و تقاضا برای فلز سرخ قوی است.»

بر اساس اعلام موسسه متال‌بولتن، پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت مس در بورس فلزات لندن در سال 2018 به 7 هزار و 213 دلار در هر تن (رشد 17 درصدی نسبت به سال 2017) و در سال 2019 به 7 هزار و 813 دلار در هر تن (رشد 8 درصدی نسبت به سال 2018) برسد.
همچنین بر طبق گفته مدیرکل کمپانی Jinmai Resources، بهبود اقتصادی جهانی که سال گذشته در اروپا، ژاپن و چین ثبت‌شده بود؛ در سه‌ماهه اول سال جاری ادامه پیدا نکرد و انتظار می‌رود که رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا، ژاپن و چین با کندی همراه شود. اما طی شش‌ماه آینده، رونق اقتصادی در ایالات‌متحده پیش‌بینی می‌شود که خود دلالت بر تقویت شاخص ارزش دلار و افزایش بیش‌تر نرخ‌های بهره در این کشور خواهد داشت.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده