تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۳۳۰۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون اقتصادی استاندار سمنان تاکید کرد:

لزوم تدوین نقشه راه معدن در استان سمنان از واگذاری تا بهره‌برداری

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بر ضرورت تدوین نقشه راه، روش راه و استراتژی مشخص برای معادن این استان از واگذاری تا بهره‌برداری نهایی تاکید کرد.
لزوم تدوین نقشه راه معدن در استان سمنان از واگذاری تا بهره‌برداری

به گزارش می متالز، علیرضا شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ۷ مهر در جلسه مولد سازی معادن استان با بیان اینکه نیاز است تا یک برنامه ‌علمیاتی بر اساس آسیب شناسی‌های صورت ‌گرفته پیرامون ‌مشکلات معادن استان تدوین و ارائه شود، اظهار کرد: باید نقشه راه، روش راه و استراتژی مشخص از واگذاری تا بهره برداری برای هر یک از معادن استان با قید زیرساخت، توجیه اقتصادی، اهلیت متقاضی و سایر موارد در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که دارای سابقه فراوری مطلوب و مناسب در حوزه مواد معدنی هستند، در اولویت واگذاری معادن قرار گیرند، خاطرنشان کرد: متولی اصلی حوزه معدن در استان، سازمان صمت است و نیاز است تا مشکلات در این حوزه به منظور کاربردی تر شدن و تخصصی بودن جلسات، در قالب ایده برای دستیابی به نتیجه مطلوب، در جلسات مطرح شود.

شریفی نژاد تاکید کرد: در بحث معادن، ممیزی کامل به منظور به دست آمدن شناخت در این‌ بخش صورت گیرد که با تحقق مطلوب این ‌مهم، نیازها شناسایی و احصا می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش معدن در استان باید به صورت جدی اقدامات لازم صورت گیرد تا شاهد تحول و تغییر مطلوب در این حوزه باشیم‌ و با عبور از مرحله طرح مساله، به حل مسائل و مشکلات و توسعه معادن و رشد اقتصادی استان دست یابیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ضمن تاکید بر بروزرسانی اطلاعات و آمار و ارقام در این بخش، اظهار کرد: مطالعات ایمنی ویژه در خصوص ۹ مورد معدن استان که به دلیل عدم ایمنی مناسب به تعطیلی رسیده اند در دستور کار قرار گیرد تا در صورت امکان مشکلات برطرف و با ایمنی کامل به چرخه تولید بازگردند.

عناوین برگزیده