تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۲۴۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کمبود کنسانتره سنگ آهن در فولاد سنگان برای تولید ۴ میلیون تن گندله

می متالز - تولید گندله در شرکت فولاد سنگان در سال ۹۶ از مرز ۱.۱ میلیون تن عبور می کند.
کمبود کنسانتره سنگ آهن در فولاد سنگان برای تولید ۴ میلیون تن گندله

به گزارش می متالز، علی شمسی نیا معاون بهره برداری شرکت فولاد سنگان گفت: علی رغم کمبود کنسانتره در شرکت اما در سال ۹۶ تولید گندله در واحد ۵ میلیون تنی سنگان از مرز ۱.۱ میلیون تن عبور خواهد کرد.
وی گفت: کارخانه ۵میلیون تنی گندله شرکت فولاد سنگان در مرداد ماه ۹۶ به بهره برداری رسید و تا کنون ۹۰۰ هزار تن محصول در این مجتمع تولید شده است.
شمسی نیا اظهار داشت:درحال حاضر یکی از مشکلات اصلی کارخانه گندله سازی کمبود کنسانتره سنگ آهن است که در صورت تامین بموقع این محصول می توانیم در سال ۹۷ بیش از ۴ میلیون تن گندله تولید کنیم.
وی افزود: طرح کنسانتره ۵ میلیون تنی فولاد سنگان با سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد و تا کنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
معاون بهره برداری فولاد سنگان خاطر نشان کرد:در حال حدود یک میلیون کنسانتره مورد نیاز کارخانه گندله سازی از منطقه سنگان و شرکت احیا صنایع خراسان تامین می شود و بتازگی مذاکراتی را با شرکت توسعه ملی برای خرید کنسانتره آغاز کرده ایم اما مشکل اصلی کیفیت کنسانتره در منطقه است تا بتوانیم گندله مطلوب تولید کنیم که هم اکنون در حال مذاکره برای تامین کنسانتره سنگ آهن با بلند ۱۸۰۰ هستیم که امیدواریم با حمایت فولاد مبارکه. در سال ۹۷ با تامین مواد اولیه از شرکت های چادرملو، گلگهر، بافق و زرند ایرانیان به تولید ۴ میلیون تندگندله دست یابیم.
وی افزود: فعلا برنامه ای برای صادرات گندله نداریم و در صورت مازاد نیاز داخل آن را صادر خواهیم کرد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده