تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۲۱۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طرح احداث یک میلیون تن گندله در صبانور سال ۹۷ آغاز می شود

می متالز - طرح جدید یک میلیون تنی گندله صبانور و قابل افزایش ظرفیت به یک و نیم میلیون تن از سال آینده آغاز می شود.
طرح احداث یک میلیون تن گندله در صبانور سال ۹۷ آغاز می شود

به گزارش می متالز، محمد کلانتری مدیر عامل شرکت صبانور گفت:تا پایان سال جاری، ۱.۵ میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده، ۱.۱ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و ۱۴۰ هزار تن گندله در مجموعه صبانور تولید خواهیم کرد.
وی تصریح کرد:در سال ۹۷ برنامه داریم تولید سنگ آهن دانه بندی را با افزایش بهره وری از ۱.۵ میلیون فعلی به ۲.۵ میلیون تن، کنسانتره سنگ آهن را از ۱.۱ میلیون تن به ۱.۵ میلیون تن و گندله با۵۰۰ هزار تن برسانیم بعبارتی از ۹۰ درصد ظرفیت واحد گندله سازی استفاده خواهیم کرد.
کلانتری خاطر نشان کرد: با توجه مذاکرات صورت گرفته با سازمان محیط زیست در صورت اخذ مجوزات زیست محیطی ،پروانه بهره برداری معدن سنگ آهن بیجارصادر خواهد شدو دراین صورت مجوز استخراج از این معدن را از ۷۵۰ هزار تن به دو میلیون تن افزایش خواهیم داد .
کلانتری گفت: شرکت صبانور برنامه دارد تا سال ۱۴۰۰ معادل ۴ میلیون سنگ آهن دانه بندی شده، دو میلیون کنسانتره سنگ آهن و دو میلیون تن گندله تولید کند.

مدیر عامل شرکت صبانور افزود: شرکت صبانور برنامه دارد تا طرح جدید یک میلیون تنی صبانور به ظرفیت یک میلیون و قابل افزایش به ظرفیت ۱.۵ میلیون تن را از سال آینده در منطقه بیجار آغاز کند و پیش بینی می شود این طرح با توجه به تاکید دولت و شرکت توسعه معادن و فلزات در سال ۹۹ به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: در شرکت صبانور با هدف افزایش بهره وری و افزایش تولید سه بخش ایمنی ،بهداشت و محیط زیست، آی تی و آموزش ایجاد کردیم و اعتقاد داریم تا برای تعالی سازمانی این سه بخش باید تقویت شود.
کلانتری به سرمایه گذاری جدید صبانور در اکتشافات اشاره کرد وافزود: این شرکت بتازگی سبد سرمایه گذاری خود را گسترش داده و با توجه به در اختیار گرفتن پهنه اکتشافی کرمان سرمایه گذاری اکتشافی بر روی فلزات پایه نظیر سرب، روی، مس و طلا را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: اخیرا یکسری از پهنه های اکتشافی ساز مان توسعه و نوسازی معادن با هدف اکتشافات طلا در اختیار شرکت صبانور قرار گرفته است .
کلانتری افزود : یکی از برنامه های مهم صبانور در سال ۹۷ توسعه اکتشافات در اطراف معادن وابسته به شرکت صبانور در استان‌های کردستان و همدان است که امیدواریم به ذخایر جدید برسیم.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده