تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۱۹۶۶۳

تاکید وزیر راه‌وشهرسازی بر کندیِ روند توسعه تولیدات ریلی متاثر از عملکرد بانک‌ها

می متالز - منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته در اختیار بانک‌هاست و دلیلی ندارد که در یک فرآیند کند، این پروسه قرار بگیرد. باید کاری شود که کارخانه‌های تولید صنایع ریلی در فرصت مناسب به میزان تولید هدف گذاری شده دست یابند.
تاکید وزیر راه‌وشهرسازی بر کندیِ روند توسعه تولیدات ریلی متاثر از عملکرد بانک‌ها

به گزارش می متالز، وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از ۵۰ ناوگان ریلی گفت: ما مصمم هستیم با توجه به ساخت و ظرفیت‌های داخلی از  سال آینده در این زمینه به خودکفایی برسیم و نیازی به واردات از خارج نباشد.

محمد اسلامی با بیان این که استفاده از خلاقیت، نوآوری و تکنولوژی های روز در فرآیند واگن سازی باعث رشد و گسترش همه جانبه این صنعت می شود، تصریح کرد: امروز در ساخت واگن‌های ۵ستاره فدک تکنولوژی بسیار ارزشمندی به کار رفته است که باعث جلب رضایت مردم و مسافران شده است.

اسلامی افزود: سالها کارخانجات واگن سازی و لوکوموتیوسازی در رکود بودند اما از سال گذشته کم کم از حالت رکود خارج شده اند و اکنون در شرایط کرونا ۲۵۰ دستگاه واگن به ناوگان ریلی کشور اضافه شده است.

او اظهار امیدواری کرد تا هر چه سریعتر دستگاه‌های پشتیبان به تعهدات خود عمل کنند تا شرکت‌های ریلی بتوانند با حداکثر ظرفیت خود کار کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه حمل و نقل ریلی به دلیل افزایش ایمنی سفر، کاهش آلاینده‌ها، بهبود محیط زیست و کاهش مصرف انرژی بسیار مهم است ومورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و جزء سیاست‌های کلی نظام به شمار می‌رود.

اسلامی با بیان این که تلاش کردیم استفاده از ظرفیت ریل برای توسعه حمل بار بیشتر شود، تصریح کرد: در این خصوص خط دوم ریلی و توسعه آن در دستورکار قرار گرفت و اتصال راه‌آهن به مراکز لجستیک پیگیری شد.

وزیر راه وشهرسازی با بیان این که سهم راه‌آهن در تخلیه کالاهای اساسی از بنادر در حال حاضر ۲.۳ برابر شده است، گفت: صنعت معدنی و فولادی کشور استفاده از حمل و نقل ریلی و ورود به این عرصه را فرصتی می‌دانند و در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین خط دوم بافق - تربت حیدریه به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان در آستانه اجرا قرار گرفت و این نشان می‌دهد جذابیت حمل و نقل ریلی ایجاد شده است.

‌وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به این که منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه در اختیار بانک‌هاست، از کند شدن ارائه تسهیلات به کارخانجات ریلی انتقاد کرد.

اسلامی در ادامه گفت: تشکیل جلسات ماهیانه بهره برداری از ناوگان ریلی ممکن است در ظاهر غیر ضروری و تشریفاتی به نظر بیاید اما در عمل، اهتمام و اراده ما به حمایت از تولید داخل را نشان می‌دهد. ضمن اینکه تولید کنندگان صنایع ریلی نیز فرصت می‌یابند تا مشکلات خود را شرح دهند.

او با بیان این که از اهدافی که در ابتدای سال برای تولید ناوگان ریلی تعیین شده بود عقب تر هستیم، گفت: باید پیگیری شود که رسیدن به اهداف تعیین شده در کدام ایستگاه متوقف شده است و علت توقف توسعه ناوگان ریلی تولید داخل چیست

اسلامی ادامه داد: منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته در اختیار بانک‌هاست و دلیلی ندارد که در یک فرایند کند، این پروسه قرار بگیرد. باید کاری شود که کارخانه‌های تولید صنایع ریلی در فرصت مناسب به میزان تولید هدف گذاری شده دست یابند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده