تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۱۱۳۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قاسمی مطرح کرد؛

استقبال آقای سخنگو از خط اعتباری 1.5 میلیارد یورویی فرانسه

می متالز - سخنگوی وزارت امور خارجه بر افزایش تلاش‌ها برای رسیدن به اشتراک نظر با فرانسه در مورد مسائل گوناگون تأکید کرد.
استقبال آقای سخنگو از خط اعتباری 1.5 میلیارد یورویی فرانسه

به گزارش می متالز، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه نشست خبری خود با رسانه‌های گروهی داشت در پاسخ به سوالی در مورد مواضع متناقض فرانسه در قبال برجام و برنامه موشکی ایران و اختصاص خط اعتباری از سوی بانک فرانسوی به خریداران ایرانی کالاهای فرانسه گفت:" هیچ کشوری پیدا نمی‌شود که با کشور دیگری در مورد تمام موضوعات اتفاق نظر کامل داشته باشد. کشورها ممکن است با وجود پیوندهای عمیقی که با یکدیگر دارند، دارای اختلاف نظر در مورد موضوعات مختلف باشند.

قاسمی ادامه داد:"ما با دولت فرانسه و اروپا و جهان در مورد موضوعات بسیاری اشتراک نظر و در مورد مسائلی اختلاف نظر داریم  و اینها موضوعات نافی یکدیگر نیستند. ما می‌توانیم در بسیاری از حوزه‌ها با دولت فرانسه همکاری‌های جدی داشته باشیم درحالیکه در برخی از مواضع سیاسی در مورد مسائل جهانی و منطقه‌ای اختلاف داشته باشیم. لذا به همین دلیل ما اهرمی به نام دیپلماسی و گفتگو داریم و رفت و آمدها و گفت و شنودها در همین مسیر است که در نهایت از فاصله‌ها و اختلاف نظرها بکاهیم و بر اشتراکات بیافزایم."

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد:" وجود این نگاه‌های متفاوت نه جای نگرانی دارد و نه پدیده عجیبی است."

عناوین برگزیده