تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۱۱
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۱۲۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بورس تهران:

بلوک بیمه البرز معامله نشد/ دلایل عدم تایید ۳ متقاضی

می متالز - معاون بورس تهران با اعلام عدم معامله بلوک ۱۷.۳ درصدی بیمه البرز ، دلایل عدم تایید ۳ متقاضی این بلوک را اعلام کرد.
بلوک بیمه البرز معامله نشد/ دلایل عدم تایید ۳ متقاضی

به گزارش می متالز، علی صحرایی درباره نتیجه عرضه بلوک 17.34 درصدی بیمه البرز در روز جاری توضیح داد: این بلوک شامل بیش از 694 میلیون و 667 سهم و قیمت پایه هر سهم 163 تومان بود که سازمان خصوصی‌سازی از طرف دولت آماده واگذاری کرده بود و 3 متقاضی هم خواهان خرید آن بودند اما به دلیل عدم تایید صلاحیت، زمینه واگذاری فراهم نشد.

وی در مورد علت عدم تایید هر سه متقاضی این بلوک مدیریتی توضیح داد: نکته اول این است هر 3 متقاضی با تاخیر اقدام به ارایه مدارک کردند. در این میان یک متقاضی طبق بررسی صورت های مالی حسابرسی شده ، تمکن مالی مناسبی نداشت. متقاضی حقوقی دیگر هم با خرید این بلوک نمی توانست مقررات و معیارهای قانونی در  ترکیب سهامداری شرکت های بیمه را رعایت کند.

این مقام مسئول افزود: متقاضی دوم، در صورت خرید این بلوک از سقف مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم 20 درصدی در سهامداری بیمه البرز عبور می کرد.

صحرایی در مورد متقاضی سوم هم گفت: طبق مقررات مربوط به عرضه های عمده و مدیریتی غیر کنترلی، متقاضیان باید 6 روز قبل از زمان واگذاری ، اقدام به ارایه مدارک و مستندات لازم به بورس کنند اما این متقاضی دو روز بعد از اتمام مهلت ، مدارک را تحویل بورس داده بود.

به گفته وی ، سازمان خصوصی سازی در مورد زمان عرضه مجدد این بلوک "البرز" تصمیم گیری خواهد کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده