تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۰۶۱۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
در مجمع عمومی عادی سالیانه «ارفع» رقم خورد؛

تقسیم سود همراه با اجرای طرح‌های توسعه

می متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن فولاد ارفع با حضور اکثریت سهامداران این شرکت برگزار و 500 ریال به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم شد.
تقسیم سود همراه با اجرای طرح‌های توسعه

به گزارش می متالز، چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه در سالن تلاش تهران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد ارفع با دستور جلسه استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 29 اسفند 1398، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و تعیین پاداش هیات مدیره برگزار شد.

در این جلسه حسین قائمی راد، از طرف شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به عنوان سهامدار عمده و رئیس مجمع انتخاب شد و در ادامه سایر اعضای هیات رئیسه مجمع نیز معرفی شدند و در جایگاه خود قرار گرفتند.

علیرضا خیاط، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع طی سخنانی، به بیان وضعیت تولید، فروش و درآمد این شرکت پرداخت و اظهار داشت: وضعیت شرکت از نظر درون سازمانی پایدار است و توانستیم طی دو ماه ابتدایی سال با تولید حدود 130 هزار تن شمش فولادی، تقریبا به ظرفیت اسمی تولید برسیم. ضمن اینکه فروش 115 هزار تن نیز حاکی از بازار خوب این شرکت است.

وی افزود: از نظر بیرونی یعنی بازار داخلی و بین‌المللی شرایط مساعد نیست. در بازار داخلی به دلیل عدم ثبات در تصمیم‌گیری و قیمت‌گذاری شمش شرایط فولادسازان مهیا نیست و قیمت فروش شمش فولادی هنوز مشخص نشده است؛ به طوری که متاسفانه سه عرضه اخیر شرکت در بورس لغو شده و بیشترین فشار روی تولیدکنندگان شمش قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع ابراز امیدواری کرد: قیمت‌گذاری و کنترل در تمام زنجیره فولاد حاکم و اجرایی شود تا تولیدکنندگان شمش فولادی نیز تحت حمایت قرار گیرند. گفنتی است که مواد اولیه شرکت با قیمت بازار آزاد تهیه می‌شوند و این فشار را بر ما بیشتر می‌کند.

خیاط تصریح کرد: در سال گذشته، 786 هزار تن آهن اسفنجی، 862 هزار تن شمش فولادی تولید شد. همچنین فروش شرکت نیز 229 هزار تن شمش صادراتی به مبلغ 973 میلیارد تومان و 623 هزار تن شمش داخلی به مبلغ دو هزار و 436 میلیارد تومان و جمع فروش، سه هزار و 410 میلیارد تومان بوده و میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال 97، 30 درصد رشد داشته است. 787 میلیارد تومان نیز سود خالص بود که رشد 18 درصدی نسبت به سال قبل داشت. همچنین ارزش بازار شرکت هم‌اکنون 11 هزار میلیارد تومان شده است.

مدیرعامل شرکت آهن فولاد ارفع در پایان از سهامداران خواست با توجه به طرح‌های توسعه‌ای شرکت، خرید مواد اولیه و شرایط بازار، بخشی از سود سال گذشته را نزد شرکت برای امور یاد شده قرار دهند و تنها بخشی از آن را به صورت نقدی دریافت کنند.

سپس بازرس قانونی در جایگاه قرار گرفت و بندهای گزارش خود را از صورت‌های مالی شرکت آهن و فولاد ارفع قرائت کرد و محمد اسماعیلی، معاون مالی و اقتصادی این شرکت برای برخی از بندها این گزارش، در مقام پاسخ درآمد.

در پایان هیات رئیسه، بندهای دستور جلسه را میان سهامداران به رای گذاشتند و بر اساس آن، صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند 1398 تصویب شد. حسابرس مستقل و بازرس قانونی، موسسه حسابرسی دش و همکاران و نیز موسسه علی‌البدل، بهراد مشار انتخاب شدند و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و جهان صنعت را نیز به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار معرفی کردند. با موافقت سهامداران، سود تخصیص یافته به سهامداران 500 ریال به ازای هر سهم اعلام شد.

عناوین برگزیده