تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۰۵۵۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشف انبار خودروهای احتکارشده در خیابان بهار مشهد/ بازار خودرو مشهد زیر ذره‌بین بازرسی و تعزیرات+عکس

می متالز - مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از کشف اولین محموله نگهداری خودرو‌های احتکارشده در خیابان بهار مشهد خبر داد و گفت: در اطلاعاتی که به ما رسیده است، ۲۰ دستگاه خودرو صفر در باغ زمینی در این شهر که محل نگهداری خودرو‌های صفر احتکارشده بود، کشف شد و در این بازرسی ۳ خودرو توقیف شد.
کشف انبار خودروهای احتکارشده در خیابان بهار مشهد/ بازار خودرو مشهد زیر ذره‌بین بازرسی و تعزیرات+عکس

به گزارش می متالز، مهدی مقدسی، با بیان اینکه مالک این انبار قبل از رسیدن مأموران سازمان بازرسی و مقام قضایی، ۱۷ دستگاه خودرو خود را از محل دور کرده بود که در بازرسی‌ها ما فقط توانستیم ۳ خودرو تیبا، کوییک و ساینا را توقیف کنیم، ادامه داد: در بازرسی اولیه توانستیم ۳ خودرو را با دستور قضایی توقیف کنیم، با این حال پرونده در دست بررسی است.

وی در ادامه با بیان اینکه بازرسی‌ها در شهر و نمایشگاه‌های خودرو در مشهد آغاز شده و ادامه دارد، افزود: امروز صبح جلسه‌ای با تمام نمایندگی‌های خودرو و اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در مشهد داشتیم و اعلام شد تا تمام خودرو‌های موجود در بازار و واحد‌های صنفی دارای قیمت متعارف و متعادل باشد.

مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد قیمت مصوب خودرو، قیمتی باشد که بر اساس توافق بین شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار تعیین شده است؛ یعنی ایران‌خودرو ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته باشد و سایپا ۲۳ درصد که این قیمت مصوب نمایندگی‌ها برای ثبت‌نام خودرو است. اما نمایشگاه‌داران که می‌خواهند خودور‌های صفر را در بازار بفروشند، قیمتی که می‌توانند بفروشند، قیمت مصوب به اضافه سود خرده‌فروشی آن‌هاست که اگر غیر از این باشد، با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وی از شروع بازرسی‌های این سازمان از بازار خودرو خبر داد و از برخورد با گران‌فروشان در صورت مشاهده تخلف در قیمت فروش خودرو صفر در بازار خبر داد و گفت: بعد اینکه ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری خودرو را اعلام کرد و مقرر شد قیمت خودرو صفر در بازار ۱۰ درصد بالاتر از نرخ کارخانه به فروش برسد، بازرسی‌های سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی دراین‌باره آغاز شد و در صورت مشاهده گران‌فروشی، با افراد متخلف برخورد می‌شود.

عناوین برگزیده