تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۰۵۵۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت «صمت» خبر داد:

تلاش برای فعال شدن معادن غیر فعال فارس

می متالز - اسماعیلی گفت: چهار هزار و ۴۰۰ معدن از مجموع ۱۰ هزار معدن کشور، غیر فعال است که با هدف جهش تولید، ۲۵ درصد آنها، امسال فعال خواهد شد که معادن فارس نیز در شمار آنها قرار دارد.
تلاش برای فعال شدن معادن غیر فعال فارس

به گزارش می متالز، «داریوش اسماعیلی»، امروز (چهارشنبه 31 اردیبهشت) در بازدید از معادن شن و ماسه منطقه دوکوهک شیراز، گفت: توسعه فعالیت های معادن و صنایع معدنی در کشور از اولویت های اصلی وزارت «صمت» است و موجب رشد اقتصادی کشور می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت «صمت» افزود: جانمایی معادن شن و ماسه منطقه دوکوهک شیراز توسط سازمان حفاظت محیط زیست درخواست شده است که سازمان «صمت»، استانداری فارس و  سازمان محیط زیست با بررسی موارد و رفع مشکلات این معادن اقدامات لازم را با حفظ منافع شهروندان و معدن کاران، پیگیری می کنند.

وی اضافه کرد: تامین و نوسازی تجهیزات لازم معادن در جهش تولید نقش موثری دارد و صنعت و معدن باید در این حوزه با مشارکت کشوری و استانی به عنوان یک موتور محرک توسعه دهنده، عمل کند تا بهره وری معادن افزایش یابد.

اسماعیلی با اشاره به شمار معادن کشور، عنوان کرد: چهار هزار و 400 معدن از مجموع 10 هزار معدن کشور، غیر فعال است که با هدف جهش تولید، 25 درصد آنها، امسال فعال خواهد شد که معادن فارس نیز در شمار آنها قرار دارد.

بر اساس این گزارش در ادامه، «حمیدرضا ایزدی» نیز در این بازدید با تاکید بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی در فارس، گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و تجاری از اولویت های سازمان «صمت» استان فارس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: بر این اساس، اقداماتی مانند تشویق سرمایه گذاران، ایجاد اشتغال، بهسازی، توسعه صادرات و ... در دستور کار و اولویت قرار داده شده است.

 وی اضافه کرد: بی شک، احیای معادن غیر فعال فارس، جهش در تولید استان را در پی خواهد داشت و حضور بخش خصوصی در این حوزه نقش بسزایی دارد.

گفتنی است در بازدید از معادن شن و ماسه در منطقه دوکوهک شیراز، معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مدیرکل محیط زیست استان و تعدادی از معدن کاران، تولید کنندگان، سرمایه گذاران و کار آفرینان نیز حضور داشتند.

عناوین برگزیده