تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۰۲۴۸۴
سرویس خبر : انرژی

اخبار خوب: نفت در انتظار رشد قیمت

می متالز - اخبار خوب از برداشته شدن فعالیت های کسب و کار و رفع محدودیت ها در حالی انجام میشود که نفت در انتظار رشد قیمت است.
اخبار خوب: نفت در انتظار رشد قیمت

به گزارش می متالز، امروز بانک مورگان استینلی آمریکا طی گزارشی اعلام کرد که بحران بزرگ نفتی پشت سر گذاشته شده و از این زمان شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود. گزارش این بانک، همراستا با گزارش بانک گولدمن ساکس است که در هفته گذشته گزارش مشابهی منتشر کرده است.

طبق گزارش مورگان استینلی، میزان رشد ذخایر کاهنده و به مرور زمان کاهشی خواهد شد .قیمت نفت برنت از 25 دلار سه ماهه دوم به 35 دلار در سه ماهه چهارم افزایش میابد و تقاضا با سرعت بیشتر نسبت به عرضه رشد خواهد نمود

نفت عربستان

به نظر میرسد استراتژی عربستان در خصوص رقابت بر سر بازارهای جهانی نفت با روسیه زیر فشار آمریکا تغییر کرده است. این کشور در هفته گذشته اقدام به افزایش قیمت نفت خود نسبت به ایندکسهای بین المللی کرد تا بازار نفت را تقویت کند. قیمت پیشنهادی نفت عربستان در آمریکا (پرمیوم) در ماه ژوئن نسبت به حال حاضر تا 1.8 دلار و شرق آسیا تا 1.7 دلار نسبت به ایندکسهای بین المللی رشد دارد.

اخبار خوب از نفت

جهش هفتگی 23 درصدی قیمتهای آمریکا و 16.3درصدی برنت اروپا

1.  تقاضای نفت در ماه جاری از عرضه فراتر خواهد رفت و تنها مانع جهش قیمت، 1.2 میلیارد بشکه نفت ذخیره شده در مخازن است که بایستی تخلیه شود. تقاضای نفت ناشی از کرونا 30 میلیون بشکه در روز کاهش یافت و این رقم امروز به 19 میلیون بشکه در روز رسیده و در پایان ماه به 17 میلیون بشکه میرسد. کاهش تقاضا در ماه آینده (ژوئن) به 12 میلیون بشکه و در آگوست به تنها 5-6 میلیون بشکه میرسد که شروع اوج گیری قیمت نفت خواهد بود. جالب اینکه از 450 میلیون بشکه نفت ذخیره شده بروی کشتی، 400 میلیون بشکه آن احتمالا تا سه ماهه چهارم به فروش رسیده و تخلیه میشود که عامل افت هزینه حمل_دریایی نفت خواهد بود.

2. تعداد حلقه چاه نفت آمریکا به روند نزولی خود ادامه میدهد و با افت 33 حلقه ای به 292 رسیده که کمترین سطح 11 ساله است.

3. واردات نفت چین در ماه آوریل به 10.42 میلیون بشکه در روز رسیده که نزدیک به رکورد تاریخ است! مجموع واردات 4 ماه 2020 نیز به 10.26 میلیون بشکه در روز رسیده و رشد 1.7%+ سالانه دارد! در واقع چین از بحران کرونا رها شده است.

4. ترامپ در اعتراض به اقدام عربستان در شروع جنگ قیمت نفت با روسیه، اقدام به تخلیه 300 سرباز آمریکا و 2 ایستگاه ضدموشک پاتریوت نموده است.

5. عربستان با هدف افزایش قیمتهای جهانی نفت، اقدام به افزایش قیمت خود در بازارهای آسیا به میزان 1.4 دلار در هر بشکه تحویل ماه آینده (ژوئن) کرده است (نسبت به تخفیف 5.9 دلار نفت سبک عرب) ... بازار انتظار تخفیف 2.5 دلار را داشت.

عناوین برگزیده