تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۰۰۳۵۶
مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد:

حمل ۱۳۲ میلیون تن بار در روزهای کرونایی امسال

می متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن از رشد ۱۴۳ درصدی تولید ناوگان در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا روز سه شنبه ۹ اردیبهشت، ۱۳۲ میلیون تن بار از طریق شبکه ریلی حمل شده که رشد چهار درصدی حمل از نظر تناژ را نشان می‌دهد.
حمل ۱۳۲ میلیون تن بار در روزهای کرونایی امسال

به گزارش می متالز، سعید رسولی در مراسم اولین مرحله بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید اظهار کرد: در هفتم اردیبهشت ماه امسال شرکت‌های حمل و نقل ریلی رکورد جدیدی را به ثبت رساندند و موفق شدند بیشترین میزان حمل روزانه بار در شبکه ریلی را در تاریخ راه آهن به ثبت برسانند که رکوردشکنی قابل توجهی به شمار می‌رود.

وی افزود: با وجود شیوع کرونا و اینکه در این ایام فعالیت‌های اقتصادی با رکود مواجه بود، با همکاری شرکت‌های سرمایه گذار و کارخانه‌های تولیدی ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی توسط شرکت‌های داخلی ساخته شد که از این تعداد چهار دستگاه لوکومتیو، ۵۰ دستگاه ناوگان باری و دو دستگاه واگن مسافری تولید شد. ارزش ریالی این تولیدات ۱۲۵ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این میزان تولید رشد ۱۴۳ درصدی را تجربه کرد.

وی همچنین به افزایش هشت برابری حمل گندم در کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۶۸ هزار تن گندم جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت برابر رشد را نشان می‌دهد و از سویی دیگر نیز در همین بازه زمانی ۵.۱ میلیون تن بار از طریق راه آهن جابجا شده که از نظر تناژ چهار درصد و از نظر تن کیلومتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه حمل بار در بخش ترانزیت نیز ۱۵۱ درصد رشد داشته است، گفت: در زمینه ساخت چرخ قطار که قبلا برای تامین آن به صورت ۱۰۰ درصدی به خارج از کشور وابسته بودیم مراحل فنی و تست چرخ تولید داخل انجام شده و طی دو هفته آینده هشت چرخ زیر واگن خواهد رفت و تست عملیاتی‌ آن انجام می‌شود و امیدواریم با انجام این تست‌ها بتوانیم از واردات چرخ قطار بی نیاز شده و به خودکفایی در این زمینه دست پیدا کنیم.

عناوین برگزیده