تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۹۹۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش بینی رشد ۷۵۰ هزار تنی مصرف آلومینیوم در خاورمیانه

می متالز - تقاضای آلومینیوم در خاورمیانه رشدی معادل ۷۵۰هزار تن تا سال ۲۰۲۲ خواهد داشت و در این راستا بحرین تا ابتدای ۲۰۱۹ظرفیت تولید خود را ۵۰۰هزار تن افزایش می دهد.
پیش بینی رشد ۷۵۰ هزار تنی مصرف آلومینیوم در خاورمیانه

به گزارش می متالز، به نقل از وب سایت اس‌اند‌پی‌گلوبال‌پلتس((S&P Global Platts، شرکت آلومینیوم بحرین Alba  در سمپوزیوم آلومینیوم S&P Global Platts در میامی اعلام کرد: در نظر دارد تا سهم زیادی از این رشد تقاضا را پاسخ دهد و در این راستا تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰۰هزار تن ظرفیت جدید تولیدآلومینیوم را تکمیل می کند.

آلکوهجی Alkooheji مدیر بازاریابی این شرکت افزود: توسعه خط۶ شرکت Alba که با هزینه ۳ میلیارد دلار انجام می شود منجر به رشد ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۵۴۰هزار تنی شده و در نتیجه این شرکت بزرگترین اسملتر آلومینیوم جهان را در اختیار خواهد داشت.

وی افزود: تعادل نسبی تولید و عرضه آلومینیوم در جهان ۶۳ میلیون تن است. خاورمیانه کمتر از ۵۰ درصد تولید آلومینیوم خود را سالانه مصرف می کند. در حالی که خاورمیانه ۹ درصد از آلومینیوم جهان را در سال ۲۰۱۷تولید کرد اما مصرف آن کمتر از ۲.۲درصد جهان بود.

کشور های خلیج فارس سال گذشته میلادی ۸ درصد تولید و ۱.۵ درصد مصرف آلومینیوم را به خود اختصاص دادند.در مقایسه، آمریکا اعلام کرد که یک درصد تولید آلومینیوم و ۹ درصد مصرف را در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسانده و همچنین چین طی این مدت ۵۷ درصد تولید و ۵۴ درصد مصرف آلومینیوم جهان را داشته است.

عناوین برگزیده