تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۹۹۲۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
از سوی یک موسسه تحقیقاتی اعلام شد؛

طلا ۱۵۰۰ دلاری می شود

می متالز - موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس تامسون رویترز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید.
طلا ۱۵۰۰ دلاری می شود

به گزارش می متالز، موسسه جی اف ام اس اعلام کرد: قیمت طلا سال ۲۰۱۸ میلادی را با روندی صعودی آغاز کرده و سرمایه گذاران بین المللی باید منتظر افزایش بیشتر قیمت این فلز گرانبها باشند.

بر اساس این گزارش موسسه جی اف ام اس اعلام کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به بیش از ۱۳۶۰ دلار خواهد رسید و قیمت این فلز گرانبها احتمالا امسال از مرز ۱۵۰۰ دلار نیز فراتر خواهد رفت.

این گزارش افزود: فضای ژئوپلیتیک و اوضاع بازارهای مالی و سهام موجب تقویت تقاضا و قیمت جهانی طلا در ماه های آینده خواهد شد. پیش بینی می شود فدر ال رزرو آمریکا امسال ۳ بار نرخ بهره را افزایش دهد.

قیمت جهانی طلا در ماه های اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شده است که علت اصلی این مساله کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی است.موسسه جی اف ام اس در ادامه افزود: نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه های آینده بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست ژانویه نرخ بهره را تغییر نخواهد داد ولی احتمالا در نشست مارس برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی نرخ بهره را افزایش می دهد.

نشست ژانویه آخرین باری خواهد بود که جانت یلن به عنوان رئیس فدرال رزرو حضور خواهد یافت. از ابتدای فوریه جرومی پاول زمام امور در فدرال رزرو آمریکا را بر عهده خواهد گرفت.به نظر می رسد افزایش تورم در اقتصاد جهانی طی ماه های آینده می تواند تاثیر مهمی بر رشد تقاضای طلا داشته باشد.

موسسه جی اف ام اس اعلام کرده است که تقاضای فیزیکی برای طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۳۹۳۲ تن رسیده که این رقم نسبت به ۳۵۵۷ تن در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۰.۵ درصد رشد داشته است.

تولید جهانی طلا نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۴۴۰۹ تن رسیده که نسبت به تولید ۴۵۷۲ تن در سال ۲۰۱۶ میلادی با افت ۳.۵ درصدی روبرو شده است.

عناوین برگزیده