تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۵۵
بازدید: ۹۰۵
کد خبر: ۹۸۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کریمی پاسخ داد:

رویای همسان سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به واقعیت تبدیل می شود؟

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از شکاف قابل توجه بین حقوق دریافتی بازنشستگان با شاغلین انتقاد کرد.
رویای همسان سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به واقعیت تبدیل می شود؟

به گزارش می متالز، حمدالله کریمی با تاکید بر لزوم توجه به اولویت های کشور در بررسی لایحه بودجه سال 97 گفت: اینکه برای دست یابی به توسعه اقتصادی باید براساس برنامه ریزی و اولویت بندی صحیح حرکت کرد یک اصل بدیهی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اشتغالزایی،افزایش ارتقای سطح درآمدی خانوارها،رفع مسائل صندوق های بازنشستگی و مقابله با بحران کم آبی و رونق تولید از اولویت های مهم کشور است و باید در بودجه ریزی به موضوعات مذکور توجه شود.   

شبکه بانکی نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی را با ارائه تسهیلات بانکی مناسب رفع کند

نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بطور طبیعی رفع مشکلات بخش تولید در رونق اشتغالزایی نقش موثر و مهمی دارد که برای انجام این مهم باید شبکه بانکی کشور نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی را با ارائه تسهیلات بانکی مناسب رفع کند.

کریمی در ادامه افزود: در هرصورت نمایندگان مجلس در زمانی که مواد لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی مجلس بررسی شود پیشنهادهای خود را در زمینه های مختلف ارائه خواهند داد تا بهترین تصمیم در خصوص هزینه کرد منابه مالی موجود اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات بازنشستگان کشور این است شکاف قابل توجهی بین حقوق دریافتی آنان با شاغلین هم رتبه شغلی وجود دارد که باید به این مطالبه بازنشستگان رسیدگی شود چرا که بازنشستگان در طول 30 سال خدمات خود را به مردم ارائه کرده اند و این وظیفه مسئولان است علی رغم محدودیت منابع مالی، در اختصاص بودجه به دغدغه های آنان توجه شود.

 میزان حقوق بازنشستگان قبل از سال 89 بسیار کم است

کریمی افزود: بازنشستگان فرهنگی گلایه های فراوانی در این خصوص دارند که میزان حقوقشان با هزینه ها معیشتی تناسبی ندارد و خواستار همسان سازی حقوق شان را دارند خصوصا اینکه میزان حقوق بازنشستگان قبل از سال 89 بصورت نسبی بسیار کم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس برنامه ششم توسعه باید شکاف درآمدی قابل توجه بین حقوق بازنشستگان و شاغلین رفع شود بنابراین باید اگر در لوایح بودجه سنواتی منابع بیشتری برای افزایش حقوق بازنشستگان در راستای همسان سازی حقوقشان لحاظ شود می توان به این مطالبه پاسخ مناسب داد./

عناوین برگزیده