تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۹۶۲۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کم‌اشتهایی جهان به قراضه مسی

می متالز - تحقیقات نشان می‌دهد میزان واردات قراضه مسی در کل جهان در ماه‌های منتهی به سال جدید میلادی کاهش پیدا کرده است. این موضوع بر بازار خریدوفروش مس در دنیا اثرگذار خواهد بود.
کم‌اشتهایی جهان به قراضه مسی

به گزارش می متالز، مهم‌ترین کشورهای واردکننده قراضه و ضایعات مس طی ماه‌های گذشته، کشورهای چین، آلمان، کره جنوبی، بلژیک، ژاپن و هند بودند که در بین آن‌ها کشور چین، رتبه اول را به خود اختصاص داد. طبق آمار منتشرشده، واردات قراضه مسی به چین در ماه آگوست سال 2017، با افزایش حدوداً 8درصدی نسبت به ماه جولای، در سطح 309هزار و 750 تن قرار گرفت. این رقم نسبت به آگوست سال 2016، کاهش 1.6 درصدی داشت.

این کاهش واردات را باید ناشی از وضع قانون ممنوعیت واردات قراضه به چین دانست. ممنوعیت واردات قراضه‌های فلزی، بخشی از یک برنامه زیست‌محیطی درازمدت است که توسط وزارت محیط‌زیست چین طراحی و اجرا شده است. براساس این قانون، واردات ضایعات و قراضه‌ها به کشور باید تنظیم و محدود شود تا تولیدکنندگان به‌جای استفاده ضایعات و قراضه‌های وارداتی، به بازیافت دست بزنند.

واردات قراضه و ضایعات مس آلمان در ماه سپتامبر سال 2017 با کاهش حدوداً 13درصدی نسبت به ماه آگوست، حدود 46هزار و 500 تن گزارش شد. این میزان واردات نسبت به دوره مشابه از سال 2016 افت 15درصدی را نشان می‌دهد. در این ضمن، واردات قراضه مسی کره جنوبی در ماه اکتبر، با کاهش 6درصدی نسبت به ماه سپتامبر، نزدیک به 27هزار تن گزارش شد. واردات قراضه و ضایعات مس بلژیک در ماه سپتامبر، با کاهش حدوداً 10درصدی نسبت به ماه آگوست همراه بود و به 24هزار و 100 تن رسید.

در مقابل، ژاپن در ماه اکتبر، حدود 16هزار و 500 تن قراضه مسی وارد کرد که افت 6درصدی نسبت به ماه سپتامبر داشت. واردات قراضه هند، در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست، افزایش 1.6 درصدی داشت و به حدود 14هزار تن رسید.

تحلیل‌گران می‌گویند با کاهش واردات قراضه، نیاز به مس در جهان بیشتر از طریق مس اولیه جبران خواهد شد که این، بازار فروش کنسانتره مس را رونق خواهد داد.

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده