تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۱۴
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۹۶۰۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه املاک تهران مطرح کرد:

تا این لحظه رونق در بازار مسکن رخ نداده است / این تسهیلات برای ایجاد رونق کافی نیست

می متالز - اخیرا پیشنهاد اعطای تسهیلات ۸۰ میلیونی خرید مسکن با ودیعه ۲۰ میلیون تومانی را مطرح کرده است. البته این وام در تهران ۸۰ میلیون تومان است و در مراکز استان‌ها ۶۰ میلیون تومان و شهرستان‌های با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان خواهد بود. همچنین بانک مرکزی از رشد ۱۵ درصدی قیمت در آذر امسال نسبت به سال قبل خبر داده است.
تا این لحظه رونق در بازار مسکن رخ نداده است / این تسهیلات برای ایجاد رونق کافی نیست

به گزارش می متالز، مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه املاک تهران در این خصوص گفت: از هر تسهیلاتی که به بخش مسکن تخصیص یابد استقبال می کنیم حتما نتایجی هم خواهد داشت؛ اما این تسهیلات برای ایجاد رونق در بازار مسکن کافی نیست. باید شرایطی فراهم آید که جوانان بتوانند با تسهیلات بانکی، سرپناهی خریداری کنند.

وی در ادامه بیان کرد: افزایش قیمت ۱۵ درصدی مسکن، آماری است که توسط بانک مرکزی اعلام و تایید شده است. افزایش قیمت مسکن، خبر خوشی برای این بازار نبوده و تاثیر مثبتی بر جای نخواهد گذاشت. تا این لحظه، اتفاقی که از آن به رونق بازار مسکن تعبیر شود، رخ نداده است. امیدوارم با شکوفایی اقتصادی کشور و بهبود ارتباطات با تجارت جهانی، بازار مسکن هم به ثبات رسد و در سال ۹۷، شاهد وضعیت به مراتب بهتری در بازار مسکن باشیم.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده