تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۲۴
بازدید: ۴۲۹
کد خبر: ۹۰۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از کارخانه سیمان شمال

می متالز - روز پنجشنبه مورخ ۹ آذر سال جاری آقای دکتر کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همراه با آقای دکتر پیراسته مشاور ارشد مدیریت عامل شرکت سیمان شمال در حوزه محیط زیست، از محل کارخانه بازدید کردند.
بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از کارخانه سیمان شمال

به گزارش می متالز، در این بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با همراهی آقای مهندس بیرانوند مدیریت کارخانه با حضور در واحدها و دپارتمانهای مختلف، در جریان فرایند، فعالیتها، وضعیت زیست محیطی و اقدامات انجام گرفته در این حوزه قرار گرفت.

پس از بازدید یک ساعته، نشستی با حضور مدیران و روسای واحدها در سالن جلسات کارخانه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای دکتر پیراسته ضمن خیر مقدم به آقای دکتر کلانتری اظهار داشت: کارخانه ای که امروز از آن بازدید نمودید قبل از مدیریت آقای مهندس صفریان در شرایط بغرنج و وضعیت نامطلوبی قرار داشت، هم در عرصه تولید و موضوعات مرتبط با آن با چالش جدی مواجه بود و هم در حوزه زیست محیطی دچار معضل بزرگ شده و در لیست صنایع آلاینده قرار داشت و در آستانه توقف و تعطیلی بود.

اما با حضور آقای مهندس صفریان و دقت، نظارت و مدیریت هوشمندانه ایشان بویژه توجه خاص به محیط زیست و اقدامات صورت گرفته به منظور بهبود شرایط و دیگر موارد از جمله توسعه فضای سبز، اصلاح و ترمیم بخش فیلتراسیون، بازسازی، تعمیر و تعویض تجهیزات کاهنده آلودگی، اکنون تحولی شگرف در همه حوزه ها ایجاد شده است و  لذا عملکرد و مدیریت ایشان مورد تحسین همگان بویژه مدیران شهری، محلی، اهالی منطقه، مدیران و مقامات از جمله مدیرعامل سیدکو، مدیرعامل گروه توسعه ملی و دیگر مدیران ذیربط واقع گردیده است.

در ادامه این جلسه مهندس بیرانوند مدیریت کارخانه سیمان شمال، گزارش مبسوطی از وضعیت کارخانه و تغییرات اساسی در زمینه های مختلف بویژه موضوعات مورد توجه محیط زیست، و دیدگاهها و نظرات خاص زیست محیطی مدیرعامل شرکت که موجب رشد و بالندگی و شکوفایی این واحد صنعتی گردید را تشریح و عنوان داشت: حفاظت از محیط زیست و ارتقای سلامت محیط و کارکنان، دیدگاه و سیاست راهبردی مدیریت شرکت است و در اولویت امور قرار دارد. لذا لحظه ای غفلت و درنگ را جائز نمی دانیم و همانطور که ملاحظه شد کارهای بزرگی انجام  و این حرکت نه تنها متوقف نمی شود بلکه با شتاب بیشتری در عرصه های مختلف از جمله گسترش فضای سبز، نظافت صنعتی، نظارت و کنترل مستمر و آنلاین تجهیزات و توجه جدی به فیلتراسیون و غیره به پیش خواهد رفت و باور مجموعه بر این است که موضوع محیط زیست، علاوه بر مباحث فنی، شایسته یک نگاه انسانی و اسلامی است.

همچنین آقای دکتر کلانتری نیز از مدیریت شرکت به دلیل توجه خاص به محیط زیست و اقدامات و تغییرات اساسی در فضای کارخانه، و آنچه که موجب تحول مبنایی گردید تشکر و قدردانی نمود و توجه به محیط زیست و رعایت دستورالعمل های زیست محیطی را بعنوان یک سرمایه معرفی کرد.

وی ضمن تقدیر از مدیران و روسای حاضر در سالن، با ارائه پاورپوینت، به تشریح مسائل پیرامون محیط زیست و مبانی آن، وضعیت محیط زیست منطقه ای و جهانی و اثرات نابخشودنی اقدامات مخرب زیست محیطی توسط کشورهای بی توجه و غیر مسئول که می تواند آثار تخریبی و غیر قابل جبران در جهان ایجاد نماید پرداخت.

این جلسه سه ساعته که بصورت گفتگوی متقابل با مدیران و روسا پیش رفت نتایج مفیدی برای مشارکت کنندگان به همراه داشت.

عناوین برگزیده