تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۹۰۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات بیش از ۳۴ هزار تن سیمان باقران به کشورهای افغانستان و پاکستان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: طی ۷ ماه امسال ۳۴هزار و۶۹ تن سیمان باقران به کشورهای افغانستان و پاکستان به صورت فله و پاکتی صادر شده است.
صادرات بیش از ۳۴ هزار تن سیمان باقران به کشورهای افغانستان و پاکستان

به گزارش می متالز، داوود شهرکی در جمع خبرنگاران گفت: طی ۷ ماه نخست امسال ۳۴هزار و۶۹  تن سیمان به کشورهای افغانستان و پاکستان به صورت فله و پاکتی صادر شده است.

وی ادامه داد: در ۷ماهه گذشته ۴۱ هزار و ۹۶۵ تن سیمان نیز در این کارخانه تولید شده که میزان ۷ هزار و ۸۹۶ تن نیز در داخل کشور به فروش رفته است.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان‌جنوبی افزود: میزان تولیدات کلینکر این واحد نیز بیش از۲۱۵ هزار تن است که از این میزان نزدیک به ۲هزار تن تاکنون به کشورهای همجوار صادر شده است.

شهرکی اظهارکرد: بهره‌برداری از کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان در فروردین ماه امسال با حضور دکتر روحانی، رییس‌جمهور در این شهرستان مرزی آغاز شد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح بزرگ که با سرمایه‌گذاری بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از  هزارو۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این منطقه مرزی فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در پایان با توجه به فاصله ۳۴ کیلومتری کارخانه سیمان تا بازارچه مرزی میل ۷۳  افزود پیگیری بازگشایی مجدد بازارچه یزدان برای رونق بخشی به صادرات محصولات این کارخانه نیز در دستور کار این سازمان و مسئولان استان است.

عناوین برگزیده