تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۴۸۲
کد خبر: ۶۸۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در دیدار با کرباسیان مطرح شد:

پیشنهاد سندیکای آلومینیوم برای تامین پایدار شمش صنایع پایین دستی

می متالز - سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با ارایه پیشنهاداتی خواهان تامین پایدار شمش آلومینیوم برای صنایع پایین دستی شدند.
پیشنهاد سندیکای آلومینیوم برای تامین پایدار شمش صنایع پایین دستی

به گزارش می متالز، اعضای هیات رییسه سندیکای آلومینیوم در دیدار با مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو با برشمردن مشکلات تامین شمش از کارخانه های داخلی، پیشنهاداتی برای عبور از این چالش ارایه دادند.

هوشنگ گودرزی رییس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در این نشست اظهار داشت: بازنگری در فرمول نسبت واردات آلومینا و صادرات آلومینیوم،‌ اولویت دهی به صنایع داخلی در خرید شمش و بازنگری در قیمتگذاری شمش داخلی به نسبت نرخ بورس فلزات لندن از جمله پیشنهادات اصلی صنایع آلومینیوم است.

وی با بیان اینکه هم اینک نوعی انحصار در عرضه شمش آلومینیوم از سوی برخی تولیدکنندگان وجود دارد، تصریح کرد: در این مسیر خواسته ما این است که تعادلی بین صنایع بالادستی و پایین دستی آلومینیوم ایجاد شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این نشست ضمن اشاره به سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت و تاکید دکتر شریعتمداری در خصوص رفع تبعیض گفت: یکی از اهدافی که برای ادغام وزارت صنعت و معدن با بازرگانی مد نظر بود وحدت فرماندهی و سیاست گذاری یکپارچه برای حوزه تولید و بازرگانی بود به طوری که بتوان از تولیدکننده داخلی هم حمایت کرد.

مهدی کرباسیان با تاکید بر اینکه بخش صادرات نیز باید مورد توجه قرار گیرد افزود: اشتغال در صنایع پایین دستی توسعه می یابد و به همین دلیل باید با هماهنگی بیشتر، نسبت به رفع چالش پیش رو در تامین شمش صنایع داخلی اقدام کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: چنین مشکلی در بخش فولاد و مس نیز وجود داشت اما با دخالت در این امر، موضوع برطرف شد. اکنون نیز باید عرضه در داخل به میزانی باشد که خللی در تامین نیاز صنایع پایین دستی ایجاد نشود.

کرباسیان تاکید کرد:‌ قطعا در روزهای آینده تصمیمات متناسب با شرایط،‌ در وزارت صنعت معدن و تجارت اتخاذ خواهد شد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده