تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۵۰۵
کد خبر: ۶۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دولت استرالیا پیش‌بینی کرد

قیمت‌ سنگ‌آهن تا سال آینده نصف می‌شود

می متالز- دولت استرالیا پیش‌بینی کرد قیمت هر تن سنگ آهن تا سال ۲۰۱۸ به ۴۶.۷۰ دلار می‌رسد که تقریبا نصف قیمت کنونی ۸۰ دلار است.
قیمت‌ سنگ‌آهن تا سال آینده نصف می‌شود

به گزارش می متالز، قیمت کنونی سنگ آهن از افزایش تقاضا از سوی چین مورد حمایت قرار گرفته است، اما وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا اعلام کرد بعید است روند رشد تقاضا در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

این وزارتخانه همچنین پیش‌بینی خود از صادرات سنگ آهن را به میزان دو درصد کاهش داد و ۸۳۲.۲ میلیون تن برای سال مالی ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶ پیش‌بینی کرد.

استرالیا بزرگ‌ترین صادرکننده سنگ آهن جهان است و ارزش سهام شرکت‌های معدنی بزرگ این کشور به دنبال انتشار این پیش بینی کاهش پیدا کرد.

شرکت فورتسکیو متالز که ارزش سهامش بیش از سه درصد کاهش یافت، شدیدترین ضرر را متحمل شد و غول‌های معدنی بی اچ پی بیلیتون و ریو تینتو شاهد کاهش قیمت سهامشان بودند.

براساس گزارش بی بی سی، وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا سال گذشته پیش‌بینی کرده بود قیمت هر تن سنگ آهن به ۴۴.۱۰ دلار کاهش خواهد یافت، اما افزایش تقاضا از سوی چین کمک کرد قیمت این کالا به بالای ۸۰ دلار صعود کند.

شرکت "آر بی سی کپیتال مارکتس" اخیرا پیش بینی کرده است قیمت سنگ آهن پس از افزایش در سال ۲۰۱۶، امسال دچار عقب‌نشینی می شود. بسیاری از بانک‌ها پس از رشد غیرمنتظره سنگ آهن در سال ۲۰۱۶، ضعیف شدن قیمت این کالا را پیش‌بینی کردند. مورگان استنلی سنگ آهن را در میان سه فلزی قرار داده که کمترین رشد قیمت را خواهند داشت و بانک بارکلیز پیش‌بینی کرده است قیمت سنگ آهن تا سه ماهه سوم سال جاری که رشد بازار املاک چین کند می‌شود، به پایین ۵۰ دلار در هر تن سقوط خواهد کرد.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده