تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۱۰۵۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون وزیر صنعت بیان کرد:

صنعتگران خارجی و داخلی در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مشارکت فعال داشته باشند

می متالز - صالحی‌نیا گفت: یکی‌از سیاست‌های محوری وزارتخانه این است که بتوانیم در تامین زنجیره ارزش افزوده از حداکثر ظرفیت داخلی استفاده کنیم.
صنعتگران خارجی و داخلی در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مشارکت فعال داشته باشند

به گزارش می متالز، در پنجمین همایش بین‌المللی خودرو صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، در خصوص مهم‌ترین برنامه حوزه صنعت خودروسازی کشور گفت: بنابر دستور رئیس‌جمهور مهم‌ترین برنامه ما نوسازی 202 هزار دستگاه خودرو فرسوده سنگین کشور در سال‌های آینده است که فاز اول آن بایستی سال بعد اجرا شود.

وی ادامه داد: امروز تمام خودروسازان داخلی و خارجی و همچنین فعالین حوزه قطعه سازی داخلی و خارجی در اینجا جمع هستند و من از همه آنها دعوت می‌کنم که با توجه به این نقشه راه ترسیم شده دولت برای نوسازی حمل و نقل  ناوگان عمومی و برای بالا بردن ارزش‌افزوده و تولید کشور نقش فعالی داشته باشند. خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی نیز باید ظرفیت‌های صنعتگران داخلی را جدی بگیرند و در حوزه انتقال تکنولوژی و تولید مشترک بیشتر فعال باشند.

صالحی‌نیا ادامه داد: یکی‌از سیاست‌های محوری وزارتخانه این است که بتوانیم در تامین زنجیره ارزش افزوده از حداکثر ظرفیت داخلی استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: همکاری با برندهای بین‌المللی از نظر نرم‌افزاری، خدمات فنی - مهندسی مشترک در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری مشترک و تامین نیازهای ماشین‌آلات تا به روزآوری آنها از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت است.

عناوین برگزیده