تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۱۰۵۴
سرویس خبر : انرژی
رئیس کمیسیون صنایع بیان کرد:

برخی نمایندگان برای رای به دنبال احداث خودروسازی یا پتروشیمی هستند

می متالز - رئیس کمیسیون صنایع گفت: در بخش پتروشیمی نیز نتیجه کار امروز این شده است که شرکت‌های ما به جای رقابت با خارجی‌ها تکه تکه شدند و با یکدیگر رقابت می‌کنند و در این میان چه پورسانت‌هایی که جابجا نمی‌شود.
برخی نمایندگان برای رای به دنبال احداث خودروسازی یا پتروشیمی هستند

به گزارش می متالز، در پنجمین همایش بین المللی خودرو عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مجوزهای صادر شده در صنعت خودروی کشور گفت: تاکنون ۴۰ مورد مجوز صادر شده است که معلوم نیست در نهایت سرنوشت آ‌نها چه خواهد شد برخی از آنها فقط برای واردات خودرو استفاده می‌شود و بعد از سه سال شرکت تعطیل می‌شود.

نماینده مردم کرج ادامه داد: باید در کشور نهایتا سه خودروسازی داشته باشیم که هم تمرکز بر روی آنها باشد و هم رقابت شکل بگیرد. دولت باید هر چه زودتر از صنعت خودروسازی خود را کنار بکشد و سهم خود را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند.

وی افزود: برخی‌نمایندگان برای اینکه دور بعد رای بیاورند به خودروسازها و وزارت صنعت و نفت فشار می‌آورند که در حوزه آنها واحد خودروسازی و یا پتروشیمی ایجاد کنند. شرکت‌های خودروسازی نباید به هیچ عنوان زیر این فشار بروند.

 نماینده مردم کرج گفت: در بخش پتروشیمی نیز نتیجه کار امروز این شده است که شرکت‌های ما به جای رقابت با خارجی‌ها تکه تکه شدند و با یکدیگر رقابت می‌کنند و در این میان چه پورسانت‌هایی که جابجا نمی‌شود.

عناوین برگزیده