تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۱۱۰۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:

درحال تکمیل زنجیره ارزش افزوده آهن وفروآلیاژ استان کرمانشاه هستیم

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به تلاش کارشناسان و متخصصان برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده آهن و صنایع پایین دستی آن گفت: در حال تکمیل زنجیره ارزش افزوده آهن و فروآلیاژ در استان هستیم.
درحال تکمیل زنجیره ارزش افزوده آهن وفروآلیاژ استان کرمانشاه هستیم

به گزارش می متالز، سید نعمت اله حقیقی در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان این مطلب، افزود: وضعیت بررسی و پایش معادن فلزی آهن ومس و تکمیل زنجیره استحصال، تولید و فرآوری آهن در استان خوب وامیدوارکننده است.

وی تصریح کرد: مدتی است این فعالیت‌ها از واگذاری پهنه شرقی استان به کارشناسان ایمیدرو برای کشف وشناسایی کانی‌های فلزی، تلاش برای گسترش تولید آهن و نورد و فروآلیاژها، شتاب بیشتری به خود گرفته، تا جایی که در حال حاضر می توانیم بگوییم با توجه به شرایط موجود، 500 هزار تن تولید نورد در استان را داریم.

حقیقی ادامه داد: اگرچه شاید این میزان تولید فعلاً نتواند جایگاه چندان بارزی را برای استان ما در مقایسه با کشور، احراز کند، اما زیرساخت‌های واقعا خوب مناسبی برای توسعه صنایع فولاد در سطح استان داریم، مانند سدهایی که قبلا ایجاد کرده ایم و منابع آبی خوبی که در اختیار داریم و همان طور که می دانید تامین آب برای صنایع فولاد بسیار مهم و حیاتی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اضافه کرد: منابع آبی ما در استان به گونه ای است که در حال حاضر می توانیم بگوییم 3 هزار لیتر بر ثانیه آب صنعتی داریم که این خود در سطح کشور کم نظیر و شاید به نوعی بی نظیر تلقی شود.

وی افزود: راهبرد ما ایجاد و تقویت واحدهای پایین دستی معادن آهن است که خوشبختانه در استان با قوت شکل گرفته و بیش از 4 میلیون و 800 هزار تن انواع نورد و فولاد و آهن اسفنجی به عنوان زنجیره ارزشی فولاد را ایجاد کرده ایم.

عناوین برگزیده